Montag, Juni 16, 2008

KREMALI FIRIN KÖFTE


Bu güzel tarifi cok sevdigim arkadasim Gönülde görmüstüm ve hemen yapmaya karar vermistim. Coktan yaptim ama yayinlamak bu güne kismetmis.

MALZEMELER
  • 300 gr. kıyma
  • 3 dilim bayat ekmek ici
  • 2 soğan
  • 1 kutu süt kremasi
  • 1 cay bardagu süt
  • 1/4 demet maydanoz
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 2 tane patates
  • 1 su bardagi rendelenmis kasar peyniri
  • 5-6 diş sarımsak
  • 3 ad. orta boy havuç
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • karabiber
  • tuz

HAZIRLANISI

Bir kabin icine kiymayi koyup icine ekmek icini ufatarak ekleyin.Maydanozu kücük kücük dogradiktan sonra,sogani rendeleyin tuz kimyon ve karabiber ile kiymayi yogurun. Yogurdugunuz kiymadan misket büyüklügünde köfteler yapin ve bir firin kabina dizin. Firinda 150 °C biraz kizarincaya kadar pisirin. Diyer yandan patates ve havuclar rendelenir, soganlar halka seklinde dogranir. Tavaya 1 yemek kasigi kadar sivi yag konur,önce soganlar öldükten sonra ardindan hazirlanmis olan sebzeler icine eklenir. Köftelerin üzerine tavadaki sebzeler esit miktarda dagitilarak dökülür. Baska bir derin kabin icine süt ve süt kremasi konur ve icine dövülmüs sarimsak eklenerek iyice karistirilir ve bu sosta köftelerin üzerine döküp 180 °C de 30 dk. pisirilir. Pistikten sonra firindan alinip üzerine rendelenmis kasar peyniri serpilir yaklasik 10-15 dak. peynirin erimesi icin firinda pisirilir. Sicak servis yapilir.Afiyet olsun..

Kommentare:

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmmmmm şahane görünüyor ellerine sağlık canım..öpüyorum kocaman sevgiler..

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yarenim afiyet olsun balım....hamilelik nasıl gidiyor...gülüm yaaa beraber ankara planımız vardıııı senin bebiş sayesinde suya düştü ..neyseee seneye onuda severiz inşallah maşallah....canım benim kendine çok dikkat ettttt....ben ankarayı sizin yerinize talan ederimmm heç endişeniz olmasın:)))) öpüyorum cankuşum sevgilerimle

Damak Tadı hat gesagt…

Tatlı Yaren'ciğim,çok nefis görünüyor fırın köften,o maharetli ellerine sağlık canım..(Gönül'cüğümünde ellerine sağlık..)

Her zaman olduğun gibi yine harikasın..Kendin edikkat et canım,fazla yorulma..))Hayırlı olsun ayrıca..))

Kocaman öpüyorum seni..Sevgiler..

ayca hat gesagt…

Yarencim nerelerdesim merak etmeye başlamıştık artık...

Fırın köfte harika görünüyor ve hemen yapmaya karar verdim...:)))

ellerine sağlık....

tugce hat gesagt…

Mmmmmmm bayıldım ben kremalı fırın köfteye, görünümü o kadar nefis olmuş ki...yani sadece bu degil bütün tariflerin harika oluyor..yaptıgımız zamanda aynı lezzeti buluyoruz...

Ellerine sağlık....

feray hat gesagt…

Yaren sevdim bu köfteyi deneyeyim bakayım. Ben pek et sevmemde bu değişik geldi. canım nasıl gidiyor. sağlığın nasıl.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

yarenim firin kofte pek nefis gorunuyor ellerine saglik canim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Selma hat gesagt…

ekmek arasi kofte,,firin kote,,kadin budu kofte,,,hic farketmez hepsine varim hmmm ellerine saglik..yaren abla olmadi bak insan cagirir bir ikitane tadina baktirir birdahaki severe...kocaman optmm

antepası hat gesagt…

Canım çok güzel görünüyor eline sağlık.

ab-ı hayat hat gesagt…

Ellerine sağlık nefis görünüyor...


sevgiler...

OZAY hat gesagt…

cANIM ELLERINE SAĞLIK.Gonulcuğumuzede tarıf ıçın teşekkurle..Kocaman optum canım..

ilker'in mutfağı hat gesagt…

canım,bitanem nerelerdesin sen yahu.mesajını aldım ama,bende o kadar yoğunumki anlatamam.canım nasıl gidiyor.fasulye tanesi artık büyümüştür kısss.msn'e gelde sohbet edelim biraz.özledim yahuuu.
bu arada ellerine sağlık.çok nefis olmuş.çok çok öpüyorum canım.Sağlıkla kal...

HULYA hat gesagt…

Yaren'im, canımmm,
Bu aralar inanılmaz yoğundum canım.Msn filan bile pek açamıyorum.Seni çok özledim ama bir türlü karşılaşamadık.Bebiş nasıl büyüdü mü?Bu arada tarif de eklemeye fırsat bulmuşsun.Ellerine sağlık canım.Enfes görünüyor.Kocaman öpüyorum....

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Ellerine sağlık yarenim
Oldum olası bayılırım fırın yemeklerine hem köfte hemde kremalı:)

görüşmke üzere
sevgiyle kal

EZGi :)) hat gesagt…

harika görünüyor yarencim elllerine saglık kocaman kocaman sevgiler

birdilimdus hat gesagt…

Nefiiissss ellerine sağlık bebeğim.
Öpüyorum seni kocammann.

Sevgiler
Evren

birdilimdus hat gesagt…

Nefiiissss ellerine sağlık bebeğim.
Öpüyorum seni kocammann.

Sevgiler
Evren

zarpandit_gokche hat gesagt…

hım hım coklezzetli gözüküyor bayat ekmekleride kullanmısıın super:)

karabiberinmutfagi.blogcu.com hat gesagt…

canim blogcunun sorunlari yeni bitti valla hicbir blogu gezemedim kendiminkiside dahil hicbiri acilmiyordu resimlerde öyle neyseki düzelmis cok sükür biktik ama neyse tekrardan görüsmek üzere canm hayirli günler diliyorum öpülüncaniminici

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, nefis olmus...
Sevgiler

Bir Anne hat gesagt…

Cok guzelmis, hem de cok pratik. Denemek isterim, ellerine saglik canim.

Selcen hat gesagt…

hımmm çok güzel bir tarif denemek isterim ellerine sağlık Yaren'ciğim
Nerelerdesin merak ediyorum nasıl gidiyor oğluşun ve bebiş iyimi öptüm seni:)

muko hat gesagt…

yine değişik ve çok güzel görünen bir tarif eline sağlık yarencim..

öptümmmmmmm

meleginmarifetleri hat gesagt…

Yarencim ellerine sağlık harika olmuş.
Sevgiler bay.

anneminkiziyim hat gesagt…

Selamlar Yarencigim,
ellerine saglik canim, hala yemegin tazeligini koruyor, iyiki paylastin, nasilsin insallah sikayetlerin biraz olsun azalmistir, sagliklar dilerim, sevgiler....

Mutfak Havlusu hat gesagt…

bir köftesever için harika birşey bu!

Damak Tadı hat gesagt…

Tatlım iyimisin??Göremeyince biraz merak ettim doğrusu..


Kocaman öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum..

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

yarenim ziyaretine geldim canim hayirli gecelerdiliyor kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum:)