Dienstag, Mai 20, 2008

Yumurta Pastasi/ Spiegeleierkuchen


MALZEMELER
  • Hamur icin
  • 150 gr. margarin
  • 150 gr. seker
  • 1 paket vanilya
  • ceyrek cay kasigi tuz
  • 3 yumurta
  • 300 gr. un
  • 2 yemek kasigi süt
  • 2 cay kasigi kabartma tozu
  • Üzeri icin:
  • 2 paket puding vanilya aromali
  • 80 gr. seker
  • 750 ml süt
  • 1 kutu kaysi kompostosu
  • 500 gr. Crème fraîche /eksi kaymak
  • Sosu icin:
  • 500 ml seftali suyu (kompostodaki suyu)
  • 2 paket jöle tozu
  • 50 gr. seker

HAZIRLANISI

2 Paket Pudingi seker ve süt ile tarife göre hazirlayin,ama sadece 750 ml süt kullanarak. Puding olduktan sonra sogumaya birakin ama ara sira karistirmayi da ihmal etmeyin. Firin 180° C de isinmasi icin acilir ve pasta kalibi yaglanir. Kaysi kompostosu süzülür ve suyu daha sonra sos icin kullanmak üzere kenarda bekletilir.Eksi kaymak pudinkin icine karistirilir, böylece hamurun üstü hazirlanmis olur. Diyer bir yandan bir kabin icine margarin konur ve mikserle cirpilir ardindan azar azar seker ,vanilya ve tuzda eklenir.Daha sonra yumurta tek tek konur,her yumurtayi yakalsik 1/2 dakika en yüksek ayarda karistirilir.Un ve kabartma tozu karistirilip sütle beraber karisima 2 porsiona bölerek eklenir. Hamur yaglanmis kaliba konur ve kenari yaklasik 2 cm yükseltilir. Puding karisimi esit miktarda hamurun üzerine serilir ve üzeri düzeltilir. Kaysilar ortadan bölünüp pudinkin üzerine yerlestirilir,yuvarlak kismi üste gelmesi gerekir. Pasta firina verilir ve 35 dakika pisirilir. Pasta pistikten sonra firindan alinir ve sogumaya birakilir. Sosu icin kaysi kompostosundan alinan suyu normal su ile 500 ml e tamamlanir. Jöle tozu seker ve su ile karistirarak ocakta jöle haline getirilir.Kivama geldikten sonra,bekletmeden pastanin üzerine her yerini kapatacak kadar esit miktarda dökülür. Pasta sogumaya birakilir.Soguduktan sonra servis yapilir.Afiyet olsun.

Kommentare:

disal hat gesagt…

ıımmhhhh.....kayısılı tarifleri çok seviyorum..nefis görünüyor yarenim...ellerine sağlık cicikom...

antepası hat gesagt…

Ne güzel görünüyor valla.Eline sağlık muhteşem.

derya hat gesagt…

Yaren'cim;bir yaşıma daha girdim hayatımda ilk defa yumurta pastası gördüm enfestir eminim ellerine sağlık...

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Canım
Yarenim
ellerine sağlık
harika görünüyorrr
banneri kullanmaya başladımmm
:)gelde bir bak

Lezzet Gemisi hat gesagt…

YARENCİM ENFES BİR GÖRÜNTÜ OLMUŞ. TADININ DA MUHTEŞEM OLDUĞUNDAN EMİNİM. KAYISI DA ÇARŞIYA PAZARA ÇIKMAYA BAŞLADI. BU PASTADAN YAPMAK LAZIM... ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.

semra mutfakta hat gesagt…

ellerine sağlık cnm nefis olmuş.bu pastanın görüntüsünü pek sevmedim ama çiğ gibi duruyorya ondan sanırım.:(ancak tadının süper olduğundan eminim.

SevgiSeli40 hat gesagt…

Canim hic birsey demiyecegim tek kelime ile HARIKAAAAAA

semra mutfakta hat gesagt…

aaaaaa şasırmadım desem yalan olur ya ben onları yumurta zannetmiştim:)tüh ya desene boşuna sevmemişim ben bu tatlıyı.
cnm benim o şekilde göründüğü için sevmiyorum zaten,elbette yumurta değil iii Allah iyiliğini versin.ne fena olurdu öyle olsaydı.

pastacı cafe hat gesagt…

süper gözüküyor yarenim benim ellerine sağlık yumurtalı pastanı deniycem sonucu sana haber ederim amma senin ki kadar güsell olmayacağı kesindir.öpüldün:)

muko hat gesagt…

hımmmmmmmm nefis nefissssssss görüntüüü,eline sağlık canım
öpüyorum seni sevgiyle kal..

ÇoKeMeL hat gesagt…

bu pastanın göruntusune bayılıyorum ben. ama denemek kısmet olmadı malesef. sende ne guzel yapmıssın yarencım ellerın dert görmesın canım...öptum

emelinmutfagi.blogcu.com

SOFRAM hat gesagt…

Nefis bir pasta olmuş, pasta olduğunu yazmasanız, gerçekten yumurta gibi duruyor,ellerinize sağlık, sevgilerimle...

Feyza Fidan hat gesagt…

Güzel Yarencim, harika olmuş pastan..İlk önce yumurta sandım valla kayısıları :))
Ellerine sağlık canım benim..
Öpüyorum seni..

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Yumurta görünümünde kayısılı pasta nefissss olmuş ellerinize emeğinize sağlık...Sevgiler...

anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim,
ellerine saglik cok güzel görünüyor bende bu yumurta pastasini cok seviyorum. Gezdigimiz yerleri begendigine sevindim, insallah sende gezersin, sevgiler...

pastacirapunsel hat gesagt…

Yaren'immmm,

Pasta harika olmuş, kayısılar gerçekten de tam yumurta gibi:)))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

3prenses hat gesagt…

gerçekten çok güzel olmuş ellerinize sağlık

Aybike Ceylan hat gesagt…

Yaren'cigim,
Ellerine saglik, harika bir manzara.

Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle.

Baharcicegi hat gesagt…

bende alman arkadasimda yemistim tadi cok güzeldi,benim gibi meyveli pastalari sevenler icin harika bir lezzet,sende özenle cok güzel yapmissin eline saglik canim.
oglusunu seni cok öpüyorum

HULYA hat gesagt…

Canım Yaren'im,
süprizine bayıldım.Sayfama da resmi kopyalayıp koydum.Beni çok mutlu ettin birtanem.Seni çok seviyorum.İyi ki benim arkadaşımsın.PAstan her zamanki gibi süper olmuş.ellerine sağlık canım.Sevgiler.Kocaman öpüyorum

LAVANTİN hat gesagt…

Ellerine sağlık canım.
Hayırlı cumalar...

sarımutfak hat gesagt…

çok güzel olmuş yarencim ellerine sağlık cnm
öptüm

Lezzet Gemisi hat gesagt…

SELAM CANIM. HAYIRLI CUMALAR DİLERİM. SEVGİYLE VE SAĞLICAKLA KAL.....

sofraozlemi hat gesagt…

seni kandurukcu senii kayısıları bize yumurta deyi yutturursun demiii:))
acık şaka yapim dedimde:D
Canım harika bir görüntü var..nefis olmuş ellerine sağlık..

Tuba hat gesagt…

Yaren'cim, yumurta pastasi bana da cok degisik geldi. Iyi ki bizimle paylastin, biz de ogrenmis olduk. Ellerine saglik, cok sevgilerimle,

feray hat gesagt…

Ellerine sağlık Yaren cim Ne kadar güzel bir pasta olmuş.

kizilciksurubu hat gesagt…

Yaren'cim ne güzel bir pasta olmus bu canim yaa, görüntü muhtesem, tadi da zaten görüntüsünden belli ne kadar lezzetli oldugu. Canim benim ellerine saglik.
Öpüyorum tatlisim.

ayca hat gesagt…

Yarencimmm resime bakınca bir kocaman aaaaaaaa dedim yumurtaları ne kadar düzgün kırılmış diye...:))))
Ellerine sağlık görünümü süper bir pasta....

tugce hat gesagt…

Çok harika bir pasta...denemem lazım mutlaka...:)) pastalara dayanamıyorum nedense hele böyle nefis olursa.....
iyi hafta sonları dilerim....

birdilimdus hat gesagt…

Ellerine sağlık arkadaşı benim bebişimiz nasıl meraak ediyorum

Öptüm seni kocamannn

RUMEYSA hat gesagt…

ÇOK FARKLI Bİ LEZZET GİBİ GÖRÜNÜYO TADIDA ÖYLEDİR HERHALDE BİZDE DENERİZ İNŞAAALAH

Damak Tadı hat gesagt…

Piştt..Tık tıkkk..Kimse yok galiba..Habersiz geldiğim için seni yine bulamadım evde canım..

Kuchen muhteşem görünüyor.Bende çok severim biliyor musun?Her zaman olduğun gibi yine harika bir foto olmuş..O maharetli ellerine sağlık tatlı Yaren'ciğim..Kocaman öpüyorum seni tatlım..

Sevgiler


Not:Yoğunluğum çok uzun süreceğe benziyor.Bu yüzden çok fazla ilgilenemiyorum sizlerle..Özürler!!

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmmmmmmm çok severim şahane olmuş canım ellerine sağlık..öpüyorum kocaman sevgiler

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

yarenim ne kadar guzel olmus pastan harika ellerine saglik mutlaka deneyecegim bana cok degisik geldi eminim tadida cok nefistir. canim benim cok opuyorum kocaman sevgilerimi gonderdim.

yildiz hat gesagt…

Oyy oyyy Yarenim,hani mide bulantisindan dolabi bile acamiyordun.Bunu nasil yapip da yedin.Ben seni komsun olacaktim ki.
Canim seni kocaman öpüyorum,ellerine saglik.Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler.

Muhteremle Afiyetle hat gesagt…

Sevgili Yaren,
Ellerine sağlık,yumurta pastası nefis olmuş.
Resmi ilk görünce kayısılar yumurta izlenimi veriyor.
Eminim tadı muhteşem olmuştur.

anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim, nasilsin insallah iyi ve rahatsindir. Bende bu ara cok islerden pek ugruyamiyorum, kizimin nisanini cumartesi aksami yaptik. maharetler. blogspot dan bakabilirsin, sevgiler....

selmaalkan hat gesagt…

superrr hmm ellerine saglik yaren ablacimm

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat hat gesagt…

CANIMMM NASILSIN:)ELLERINE SAGLIK..AKSAM PASTA YAPICAKTIM SUSLEME ICIN FIKIR OLDU INANKİ:))
SEVGILERIMLE..

ayselce hat gesagt…

selamlar yarencim,

nasilsin görüsmeyeli?

insaALLAH hersey iyidir.

pastan süper olmus, resmen yumurta pastasi hihi :))

ellerine saglik... simdilik hoscakal

banu gökşin hat gesagt…

çook guzel görunuyor.
harika bir fikir ellerine sağlık birtanem sevgilermle...

Ata sofrası hat gesagt…

yarencim ellerine sağlık canım harika görünüyor valla.sevgiler.

OZAY hat gesagt…

Yarenım canım ablan bugunlerde tembellık yapıyo kusura bakma ne guzel bır pasta boyle ellerıne sağlık hamarat kızım benım .Optum..

şengül hat gesagt…

yaren canım özledik seni pasta çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

Nilgün hat gesagt…

Ellerine saglik canim nefis olmus..Bir dilim alip ciktim..
Iyi geceler


SEVGILER

Melek* hat gesagt…

GÖRÜNTÜSÜ ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELELERİNE SAĞLIK CANIM

EZGi :)) hat gesagt…

süper görünüyor yarencim görüntüsü harika ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

Selcen hat gesagt…

Canım nasılsın nasıl gidiyor hamilelik umarım sorun yoktur.
Ellerine sağlık nefissss...

Öpüyorum seni:)

Sevgiler...