Sonntag, Juni 07, 2009

ALMAN SIMITI/ BREZEL

MALZEMELER

  • 500 ml Un
  • 250 ml Su
  • 1 pak. kuru Maya
  • 1 cay kasigi Tuz
  • 1/2 Seker
  • 250 ml Sodyum
  • Deniz Tuzu iri taneli

HAZIRLANISI

Öncelikle mayayi suyun icinde eritip derin bir kabin icinde bulunan una ilave edilir. Ardindan tuz ve sekeri ilave ettikten sonra iyice yoguruyoruz ,topak olacak seklini verilene kadar. Gerekmedigi sürece su ilave etmeyin. Hamuru mayalamaya gerek yok. Hazirlanan hamurdan 6 tane simit olusuyor. Hamuru ince uzun yuvarlak serit halinde hazirlayin ve resimdeki gibi sekil verin. Sonra eldiven takip hazirladiginiz simitleri firca yardimi ile sodyumu sürüyorsunuz. Sodyum eczanelerde bulunur. Hamur icin kullanilacagini söylersiniz. Bol yaglanmis firin tepsisine simitleri diziyoruz. Bicak ile simitin kalin kismindan 1 cm derinliginde kesik yapiyoruz. Tuz tanelerinide serptikten sonra 15 dak. dinlendiriyoruz. Önceden isitilmis firinda 200 °C simitleri 20-25 dak. pisiriyoruz. Pisirme süresi firina göre degisebilir. Pistikten sonra isteyen sicak ,ilik veya soguk yiyebilir.Afiyet olsun.

Sodyum: Sodyumu natrium dur,yani sodyum kloril asit. Sodyum kloril gida icin olani ezcanelerde satilir. Soguk suda cözülür ve bulanik bir rengi alir. Bu islem eldivenle yapilmasi tavsiye diliyor. Elle temasta biraz yakici olabilir. Az miktarda kullanilir. Simitlerin üzerindeki degisik tadi veren maddedir.

Kommentare:

KİZHATCE hat gesagt…

eline sağlık arkadaşım...sodyum u merak ettim...sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Bende çok severim Brezeli ellerine sağlık canımcım..yalnız sodyum ne merak ettim:) öpüyorum mutlu haftalar

Lezizsofralar,Seval hat gesagt…

brezeli cocuklar kadar bende cok severim birde sicaciksa off...ne kadarda türk simitimiz kadar olmasada onunda ayri güzel bir tadi var bence,ellerine saglik canim,sodyum dedigin galiba kabartma tozu degilmi?yanlis hatirlamiyorsam aydinlatirsan sevinirim bende...

sevgilerimi gönderiyorum....

Sıcak Mutfaklar hat gesagt…

merhaba sevgili yaren.hediyelerini henüz aldım.Ben izindeyken gönderilerini alan arkadaşım ben dönmeden izine çıktığından onlara kavuşmam biraz sancılı oldu ancek güzel hediyelerin, mektubun ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim.
sevgiyle öpüyorum seni.

mutfaktaki zaman hat gesagt…

bizim simitlerimiz kadar olmasada, bende severim Bretzeli:))
ellerine saglik canimm

KİZHATCE hat gesagt…

tşkler arkadaşım,bilgilendirdiğin için,kocamannn sevgiler....

OZAY hat gesagt…

Canım nerelerdesın.Kahvaltıya sımıtlerden aldım.Ellerıne saglık.Kocaman optum canım..

Aysel hat gesagt…

selamlar yarencim,

brezel severim ellerine saglik canim nefis olmus.

kiz gel bi sayfama sana sürprizim var :))

hayirli günler dilerim, hoscakal

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

canım çok güzel açıklamışsın çok teşkr ederim cevap verdiğin için:) çook öpüyorum

anneminkiziyim hat gesagt…

Selamlar canim ellerine saglik Brezeller harika, alman simitleride güzel yakismis ad olarak.
Sodyum u bir arkadas sormus, o da Kabartma tozu degilde, kabartme tozu, yani tatli soda denilen sey. Karbonat olarak geciyor. Alman marketlerinden de Natrumkarbonat olarak aliniyor. Ben de cocuklar kücükken bu tarifi cok yapardim ama artik pek yaptigim yok, harika ve nefis olmuslar canim, ellerine saglik, sevgiler...

feray hat gesagt…

Yaren ciğim görünüşü çok güzel tadının da deneyeceğim. bu söylediğin bizim bildiğimiz karbonat herhalde eskiden annelerimizin kullandığı kabartma tozu yani.
Sevgiler canım. Ufaklığı öp benim için.

suheyla hat gesagt…

cnm ben bu sodyumu anlayamadım ama..değişik bir şey mi..simitin görüntüsü çok güzel ellerine sağlık.slmlar...

neslihan hat gesagt…

ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

serpiloobakizi hat gesagt…

yarenim balım ellerine sağlık canım
maşallah döktürmüşsün yine
nerelerdesin sen yine kocamaaaan öptüm sevgiler canım iyi geceler

özgülüntarifleri hat gesagt…

yarenim ne kadar nefis simitler ellerine saglik canim ahh olsada cayimin yaninda yesem :(
cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Melek* hat gesagt…

ellerine sağlık farklı bişey olmuş... hayırlı cumalar

yildiz hat gesagt…

Yarencigimmmm,nerelerdesin canim.
Hepiniz iyisinizdir insallah.
Oglum cok sever Brezeli,ellerine saglik.Hayirli cumalar diliyorum,sevgiler.

atesböcegi hat gesagt…

ellerine saglik canim benim. Burda bu simitleri yani Brezelleri ne cok yeriz hele cocuklarimiz. Sokaga ciktikmi bebek arabasinla dolasmaya önce bi Brezel tutusturulur cocuklarimizin ellerinle afiyetlede yerler. bende coook severim. Diyetteyken kesinlikle vazgecemem ve muhakkak yerim daha bir güzel gelir mis gibi kokusu burnuma.
ellerin dert görmesin canim kocaman sevgiler

defneylebirlikte hat gesagt…

görünüşü çok değişik çok güzel.ellerine sağlık yarenciğim..nefis görünüyor...

kizhatce hat gesagt…

tşkler arkadaşım:)sevgiler...

disal hat gesagt…

ovvvv...daha neler duycam...

hazır gıdaların üzerinde okurken nerden nasıl alıp koyuyorlar bunları diyordum...demek aranınca bulunuyormuş ve tüketilebiliyormuş..

teşekkürler bu güzel bilgiler için..

araştıracağım bakalım..

ellerine sağlık..harika görünüyor...

serpilobakizi hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim cok isime yarayacak bu tarif yarenim bende hep merak etmisimdir üzerine ne sürüyorlar diye en kisa zamanda deniycem bu tarifini ellerine saglik sevgiler iyi haftalar

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

bebeğimmm güzel düşüncelerin duyguların için çok teşekkür ederim..dualarını ve smslerini bekliyorum.....simitinde pek güzel olmuş...bizim diyette simit vardı bu geçermi aceppp:)))) öpüyorum bebişim yavrularınla seni...sevgilerimle

Hatice hat gesagt…

ellerine sağlık canım, sodyumu merak etmiştimki gerekli açıklamayı yapmışsın, bir de tarifteki "1/2 şeker" bardak ölçüsü mü?

Güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Sevgili Yaren,
Ellerine sağlık,brezel nefis görünüyor.
Sıcak bir çay ve beyaz peynirle nefis bir öğün olur.

mutlulukmutfaktagizlidir hat gesagt…

Canım, simitler çok güzel görünüyor! Çok ta değişik!
Ellerine sağlık! Öptüm!