Sonntag, März 29, 2009

ISPANAKLI MENGEN KATMERI




MALZEMELER
  • 250 gr. Kiyma
  • 250 gr. ispanak
  • 2 adet kuru sogan
  • 3 dis sarimsak
  • 2 domates
  • karabiber
  • tuz
  • 1 corba kasesi rendelenmis kasar peyniri
  • cicek yagi
  • Krebi icin:
  • 1,5 su bardagi süt
  • 2 yumurta
  • 1 cay bardagi cicek yagi
  • 1 cay kasigi tuz
  • alabildigi kadar un
  • Besamel sos icin:
  • 2 su bardagi süt
  • 2 tatli kasigi un
  • cicek yagi
  • karabiber
  • tuz

HAZIRLANISI

Öncelikle tavanin icine yag koyup erttikten sonra kiyma eklenir ve kavrulur. Üzerine dogranmis sogan ve sarimsak ilave edilir ve devam kavrulur. Yikanmis ve iri dogranmis ispanakda ekleyip karistiriyoruz. Daha sonra domatesleri koyuyoruz. En son tuz ve karabiber ekledikten sonra 1 dak. daha kavuruyoruz ve ocaktan aliyoruz. Besamel sosu icin tencereye yag koyup erittikten sonra un ilave edip cig kokusu cikana kadar kavuruyoruz. Üzerine soguk sütü ilave ederken bir yandanda cirpma aleti ile cirpiyoruz. Sos kivamina gelene kadar karistiriyoruz. Tuz ve karabiber ilave edip sosumuzu hazir hale getiriyoruz. Krep icin derin bir kabin icine soguk süt, yumurta, cicek yagi ve tuz koyup karistiriyoruz. Yavas yavas unu ilave ediyoruz. Bu sekilde koyu ayran kivamina gelmesini sagliyoruz. Teflon tavaya yag koyup erittikten sonra kepce yardimi ile krebi döküyoruz. Krebin her iki tarafi kizarana kadar pisiriyoruz. Ben neredeyse yag hic koymadim diyebilirim, cünkü öyle daha hafif oluyor. Diyer yandan firin tepsisini yagliyoruz krebi icine koyuyoruz. Üzerine ispanak karisimindan koyup her tarafina esit miktarda dagitiyoruz. Ispanagin üzerine mesamel sosu döküp kasar peyniri serpiyoruz. Daha sonra bir krep daha üzerine koyup ayni islem tekrarlaniyor. Bu islem krepler bitinceye kadar yapilir. Yaklasik 8-10 kat olmasi gerekiyor. Ben iki kisiye yaptigim icin kücük tava kullandim ve kreplerim kücük oldu. Cok kisi icin yapanlar büyük tava kullanabilirler. Katin en üstüne besamel sostan biraz sürüyoruz ve rendelenmis kasar peyniri serpiyoruz. Sonra 180 derece firinda nar gibi kizarana kadar pisiriyoruz. Bu cok lezzetli tarif Oktay Usta tarifidir. Sicak servis yapilir,afiyet olsun.

Kommentare:

MUTFAKISTAN hat gesagt…

ISPANAKLI KATMERE BAYILDIM
HARIKA OLMUS CANIM.
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

KİZHATCE hat gesagt…

çok güzeeeeeelll görünüyor:)elerine sağlık,bi dilim alabilirmiyim,çok acıktım:)bayıldım katmerine,sevgiler....

*Mutfaktaki Deli* hat gesagt…

çok güzeeeeeel ellerine sağlık:)

KOSEMINDERI hat gesagt…

Cok guzel veagir bir yemege benziyor. Yani baya doyurucu gozukuyor. Ellerine saglik. Hakikaten cok guzel bir goruntu:)

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bu nasıl güzel bir lezzet böyle...Harika olmuş ellerine emeğine sağlık canım...
Sevgiler...

defneylebirlikte hat gesagt…

müthiş olmuş bunlar yaaa.istiyorum ben de şimdi!!!elceğizlerine sağlık.

feray hat gesagt…

Yaren çok çok güzel olmuş canım bunlar aferin sana bebişle bu kadar uğraşmışsın.İkinizide kocaman öpüyorum.

ebrulitatlar hat gesagt…

Çok nefis görünüyor Yaren'cim. mmm ellerine sağlık canım. Sevgiler..

Sevde.B hat gesagt…

Çok çok güzel duruyor...
Ellerin dert görmesin arkdaşım...Sevgiler

hanife hat gesagt…

teşekkür ederim güzel yorumun için İnşaallah hep birlikte uzun yıllar güzellikler paylaşırız bu arda katmer nefis görünüyor eline sağlık

serpilobakizi hat gesagt…

ablası kurban katmer süper valla
olsada yesek şimdi ellerine sağlık canımcım çok çok öptüm seni bidenem:)

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

şahane görünüyor canım payımı alabilirmiyim:) ellerine sağlık öpüyorum sevgiler..

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

Yarenim ispanakli katmerine bayildim nekadar istah acici gorunuyor.
krepli olan tatli ve borekler nefis oluyor.
Bende krepli saray sarmasini koydum siteme:)

ellerine saglik canim.
kuacak dolusu sevgilerimi biraktim.

Aybike Ceylan hat gesagt…

Harika birsey olmus Yaren'cigim,
Ellerine saglik.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum...

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

bebeisim bu ne güzel bir görüntü böyle ya harika vallaha denemek lazim ellerine saglik canisi öptüm sevgiler bende senin paskalyani kutlarim dermisimmmmmmmmm:))
uzatta elini öpeyim heheheh

HÜLYA hat gesagt…

görüntü enfes ellerine sağlık canım ... bu lezzeti en kısa zamanda denemek lazım. öyle gzüel resmetmişsin ki insan dayanamıyor...

afiyet şeker olsun canım

defneylebirlikte hat gesagt…

ohoooo yemede yanında yat olmuş bu canım.süper gerçekten.afiyetler olsun...

atesböcegi hat gesagt…

cok ama cok harika görünüyor canim, o müthis tadi düsünmek bile istemiyorum, mazallah bir yerim siser :) ellerin dert görmesin canim.

hayatcemresi hat gesagt…

görüntü harika,ancak kilo problemi olmayanlar korkmadan yiyebilir:)
bol kalorili bir tarif,ne yazıkki lezzetli yemekler de genellikle bol kalorili oluyor,Rabbim cümlemize sıhhat versin(amin).
ellerinize sağlık,sevgiler.

Tijen hat gesagt…

Pek hoş görünüyor Yaren. Yapmalı bunu.

kizilciksurubu hat gesagt…

Yareeeeeen Dogum günün kutlu olsun tatlisiiiiiim. Daha nice güzel yillar senin olsun, öpüyorum...

Sevil Altunel hat gesagt…

canım valla görüntüye dilim tutuldu enfess olmuş..ellerine emeğine sağlık..

ha bu arada bugün yayınladığım kampanyaya destek verirsen çok sevinirim.teşekkürler..

Dünya Otizm Farkındalık Ayı
2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından “Dünya Otizm Farkındalık Günü” (2nd April World Autism Awareness Day) olarak ilan edilmiştir. 2 Nisan’da başlayan “Otizm Farkındalık Ayı” çerçevesinde tüm dünyada otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi ve bilinirliğin artırılarak, erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Destek verin...

sevdamavisi hat gesagt…

ellerisağlık canım çok farklı bir tarif. sevgiler.

şengül hat gesagt…

yarenim canım gerçekten çok değişik ve güzel bir lezzet mutlaka denemek istiyorum canım ellerine sağlık

Anonym hat gesagt…

Etkinliğime buyurun
Gönderen :http://missgibi.blogcu.com/
40. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
6 NİSAN 2009-20 NİSAN 2009
TARİHLERİ ARASINDA
http://missgibi.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 40.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

bahar hat gesagt…

Merhabalar, “hediyeleşme” üzerine güzel bir etkinliğimiz var, katılmanızı arzu ederim. Ayrıntılar sayfamda, sevgiler.

yildiz hat gesagt…

Cok nefis gözüküyor Yarenim,elcegizlerine saglik.
En kisa zaman da tekrar görüsmek üzere,öpüldünüz.

lezzetyolculugu hat gesagt…

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Oktay usta hep güzel tarifler yapıyor sağolsun.Bİzlerde faydalanıyoruz.