Sonntag, Februar 17, 2008

ISPANAKLI KEK


Ne zamandir ispanakli pasta yapmak istiyordum,tadini merak ediyordum.Bu lezzetli pasta tarifini sevgili Elma sekerinden http://elmasekeri.blogspot.com/ aldim.Iyikide almisim,cok lezzetliydi. Canim ablamin sinavlari cok iyi derecede kazandigi icin onun serefine yaptim.Ama tabiki asil kutlama daha olmadi:)
Ablacim,burdan tekrar tebrikler ve basarinin basamaklarini devam cikman dilegiyle sevgilerimi gönderiyorum,öpüyorumm canim :))

MALZEMELER
  • 2 su bardagi un
  • 1,5 su bardagi toz sekeri
  • 1 su bardagi püre haline getirilmis ispanak püresi (hazirida olabilir)
  • 3 yumurta
  • yarim su bardagi sivi yag
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri icin:
  • Krem santi (arzuya göre miktari)
  • süt
  • yesil gida boyasi,findik (süslemesi arzuya göre)

HAZIRLANISI

Derin bir kabin icine yumurtalar kirilir ve sekerle beraber mikserle iyice cirpilir.Ardindan un elenir icine ve diyer malzemeler eklenir yine bir müddet cirpilir. Pasta kalibi yaglanir ve kekin hamuru icine dökülür,esit miktarda dagitilir. Önceden isitilmis 180°C firinda pirisirilir. Pistikten sonra firindan alinir ve biraz soguduktan sonra kaliptan cikartilir.Pasta soguduktan sonra,sütle hazirlanmis krem santi üzerine sürülür,pastanin üst kismini kapatacak kadar.Ama isteyen elbette pastayi iki kat yapip arasinda krema sürebilir.Ben daha az kalorili olsun diye kremayi az kullanmak istedim. Krem santinin üzerinde gida boyasi ile cizgiler yaptim,kenarlarina findik kirintisi ile süsledim.Önce budolapta dinlenmesini tavsiye ediyorum yaklasik 2 saat.Daha sonra servis yapilabilir.Afiyet olsun..



Kommentare:

ayselce hat gesagt…

selamlar yarencim,

ay yorumun icin tsk ler insaALLAH istedigimiz gibi ev buluruz, olur ya...

herseyin hayirlisi.

canim kekin süper olmus,

persembe günü bende ispanak kekten yedim ve murata yani esime dedimki,

ben bunu hic yapmadim bi deneyim diye, icimde kaldi resmen...

tüm malzemeler evde var tek ispanak yok :))

bir dahakine yaparim insaALLAH...

tadi mükemmel, inanki bir gün sonra yine bu kekten yedim, bir gün sonraki tadida mükemmel :))

ellerine ve yüregine saglik canim benim,

bir dilim aliyorum yok iki esimide düsüneyim hehe :))

selamlar ve sevgiler aysel

Fulya hat gesagt…

Canım harika bir pasta.Eline sağlık.Bir dilimde ben isterim.

Aynur hat gesagt…

yarencim rica ederim hayatim ne demek :) Görevimdi ::))

eline saglik cok guzel gozukuyor ispanakli kekinde.

ama bence kekin harci ile birlikte ispanagida mikserden gecirirsen benimki gibi yemyesil oluyor ve ispanaklar daha ince kiyiliyor !!

eline saglikk

öpüyorum

www.aynurdantarifler.blogspot.com

emineninemekleri hat gesagt…

Yarenim, inan bende cok merak ediyorum bu ispankla yapilan pastalari. Insallah bende birgün cesaret edipte yaparim. Ellerine saglik canim.

Sevgilerimle
Emine

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim yaren ne güzel olmus ispanakli pastan bende bu gün onu yayinliyacaktim ama karari tekrar muffensa verdim, iyike de yapmamisim, seninkinin yaninda benimki sönük kalacakti, ellerine saglik, sevgiler...

Sibel'in Tarif Defteri hat gesagt…

Yumucuk blogşörüm, Yarenim, b u nasıl güzel süsleme olmuş böyle, eline sağlık şeker. Ablanı da kutlarım...
Öpüyorum...

ikizlerinannesi hat gesagt…

yarenim
ispanakli pastaya bayilirim ben ya ellerine saglik enfes görüntü ablacinada basarilar canim simdiden iyi pazarlar öptüm bir tanem sevgiler

pastacirapunsel hat gesagt…

Yaren'ciğim,
Ben seneler önce bu pastadan ilk gördüğümde, ne kadar çok şaşırmıştım inanır mısın:))Aldın beni çocukluğuma götürdün:))
Ellerine sağlık hayatım,
Kocaman sevgiler......

TATLI DİYAR hat gesagt…

canım
yumuk blogşörümmmmmmmm
kek harika olmuşşşşşş
ellerine sağlık
süslemeside bi ayrı afilli
öptüm seniiiiii

disal hat gesagt…

ablanı tebrik ediyorum yarencim....

bir ıspanaklı pasta bu kadarmı güzel olur....sunumu ve görüntüsü harika...ellerine sağlık şekerim....

sevimin sayfasi hat gesagt…

ispanakli kekin nefis olmus canim
ablani tebrik ederim
ellerine saglik

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 15 http://nasibim.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Akşamüstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

_______________________________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

17.02.2008 - 23.02.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://dogada.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''15" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

hiç ıspanaklı gibi olmuyor harika bir lezzet ıspanak sevmeyen çocuklar bile çok severek yiyor renginin güzelliği yetiyor ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor sevgiler

ezgi uğurlu hat gesagt…

yarenim ne kadar zevklisin yine harika süslemişsin ve enfes olmuşş.elleine saglık canım arkadasım kocaman sevgiler

yemegimle hat gesagt…

Yaren'cim nefis bir kek olmus canim ellerine saglik süslemede 10 numara yani...

sevgiler...

lavantİn hat gesagt…

yaren'ciğim, ellerine sağlık. Ne kadar güzel kabarmış. Ispanakla ne hoş bir renk oluyor.
Selamlar...

ilker'in mutfagi hat gesagt…

yarenim şekerim.çok güzel olmuş ama yemedin inşallah sen bu kekten:))valla karişmam sonra.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Cafe Gusto hat gesagt…

Yarenciğim süslemesi çok güzel olmuş ellerine sağlık.sevgiler...

kizilciksurubu hat gesagt…

Yarenciiiiimmm,ispanakli pastan süper olmusss,ellerine saglik tatlim benim.Öptüüüüm.

yildiz hat gesagt…

canim,canimmmmm,ispanakli pastam benimmmmmm.Isiririm bu bu pastayi da bunu yapan elleri de....
Simdi gayfeye geciyorum....

rümeysaninrüyası rumeli rümeysa:) hat gesagt…

yarencim ellerine saglık çok güzelllll olmuşş mımmmm süslemede süper eeee kim yapmış yarennn

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

ıspanaklı kek adeta ye beni diyor valla Yarenciğim:)
muhteşem olmuş hele süslemesi çok şeker ellerine sağlık canım...sevgiler

AYCA hat gesagt…

Yarencim...ıspanakla kek düşünüyorumda hiç bir araya getiremiyorum doğrusu..çok da merak ediyorum...sizin sayfanızda görünce yapmaya karar verdim..
çok nefis görünüyor...ellerinize sağlık...

tugce hat gesagt…

Süper nefis bir kek..:)) görünüşüde,rengide harika,ellerinize sağlık

Baharcicegi hat gesagt…

Yarencim pastan tek ekimeyle enfes olmus,süslemeside gayet basarili.
Bende denemek istiyorum hazir pakette aldim ispanagi herhalde onunlada olur,krem santi türk marekleridekimi yoksa alman marketlerindekimi.
Eline saglik seker,bir dilim aldim.
Öptüm

Kevser hat gesagt…

Selam canim,
tempona hayranim valla, ben biraz tembellik yapmak istiyorum ama beni kovaliyorlar bazi arkadaslarim! Ispanakli kekine bayildim, yine yapmissin yapacagini, üzerindeki krema da iyi fikir hafiflik acisindan.

Simdi birde etkinlikler var sirada, onlara da zaman ayirmak gerek, neyse saglik olsun canimcim.

Sana güzel bir hafta baslangici diliyorum ve öpüyorum..

sarımutfak hat gesagt…

görüntü süper ellerine sağlık eminim tadıda öyledir
iyi haftalar dilerim öptüm seni

oyosh'un damak tadı hat gesagt…

Sevgili Yaren ilk duyduğumda ıspanaklı pasta nasıl olur demiştim.Yerken hiç anlaşılmıyor ıspanaklı olduğu.Seninki de çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık. Hele süslemesi şahane:)

SevgiSeli40 hat gesagt…

canim bu kek cok güzel olmus bir türlü cesaret edemedim bu keki yapmaya sanki ispanak kokar diye sanirim öyle birsey olmuyor sünkü herkez yapiyor birde benmi denesem acaba ,eline saglik canim,sevgiler

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

YARENCİM
Ellerine sağlık çok gzüel görünüyor ıspanaklı pastan

ablanında başarılarının devamını dilerim

canımm görüşelim inş.
iyi haftalar
sevgiyle kal

anneminkiziyim hat gesagt…

Selam Yarencigim, benimde ispanakli kek hazir, cok alisilmamis bir görüntü oldu, herkes kirmizi kalpler yaparken....
Sevgiler...

Ferhanca hat gesagt…

Yaren, ben de denemiştim geçen yıl herhalde ama hiç güzel olmamaıştı..oktay usta yapmıştı ondan almıştım tarifini hem sıkı olmuştu hemde ıspanaklar belli oldu içinde ..senin eline sağlık ne güzel olmuş çok da güzel süsülemişsin..afiyet olsun bakalım ben de denicem sen den bakarım tarifine..sevgiler..

Damak Tadı hat gesagt…

Ablanı tebrik ederim tatlım..
Kek çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..Resim yine çok güzel görünüyor canım.Kocaman öpüyorum seni canım..


Sevgilerle

zehra hat gesagt…

mutlu ,sagl�kl� ,huzurlu
,a�k dolu ,sevgi dolu
cok guzel bir hafta
diliyorumm

Feyza Fidan hat gesagt…

Ay Yarenim o ne yaaa..Yine ağzımın suyunu aktırdın vallaa...Ellerin dert görmesin maharetli gurbet kuşum, güzel arkadaşım, dünürüm hihihiihihihi...
Hadii kaçtım çok öpmek suretiyle:))))))

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yarenimmmm özledim seniii geldim ben geldimmm amin bitanem allah yaşatmasın böyle acılar....neler yapmışsın böyle ellerine sağlık bebişim...sevgilerimle..kocman öpüyorum

karabiberinmutfagi hat gesagt…

valla nediyim kekin süper olmus ellerine saglik

pastacı cafe hat gesagt…

yarenimmmm blogunu süslemişsin çok şirin olmuş:)kekin süper olmuş haytımda daha önce (yaptım başka yerde yedim)ama böyle dekoru sunumu mükemmel bir ıspanaklı kek yemedim.kek demeye şahit lazım mükemmel pasta görüntüsü var bunda yarenim ellerine sağlık tüm sayfa mükemmel mamalarla dolu dolu bir blog burası gelmeyen pişman:)

adigenisehilal hat gesagt…

merhabalar... iade-i ziyarete geldim... evet fazla uzun olmasa da 9 ay yaşadım aksarayda... sizin aksaraylı olduğunuzu bilmiyordum... pasta harika görünüyor.. ellerinize sağlık

Özlem hat gesagt…

Yaren, çok şık bir pasta olmuş bu. Ellerine, kollarına sağlık

Serpil hat gesagt…

Selamlar Yarenciğim, taşınacak olmana çok sevindim mutlu olmanla bağlantılı olarak. İnsanın sevmediği bir evde ve muhitte yaşaması ne kadar zor benden iyi kimse bilemez.

yorumun içinde çok teşekkür edrim. İşallah kazasız belasız en kısa zamanda taşınırsın canım.Sevgiler...

http://ballkabak.blogspot.com/ hat gesagt…

Ne kadar güzel kabarmışşş.Ellerine sağlık enfes görünüyor

meleginmarifetleri hat gesagt…

ellerine sağlık yarencim süper olmuş bende hiç denemedim ıspanaklı kek sevgiler öptüm bay

sofraozlemi hat gesagt…

canım sanki üzeri pasta süslemesi değil ebru sanatı gibi olmuş:)
çok güzel.. bende denemiştim bir kaç kere ,söylemediğin sürece kimse ıspanaklı olduğunu anlamıyor.:).ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..

ayselce hat gesagt…

selamlar canim...

yorumun icin sagol,

insaALLAH iyisindir, ay kiz bu pastayi siz bitirebildinizmi, yoksa geleyim son dilimleri almaya :))

gercekten ellerine saglik, süper olmus... bende ypacam ama ne zaman bilemem :))

iyi bak kendine canim,

öptüm ayselllll :))

Aynur hat gesagt…

yaaa yarennn cok güldürdün beni allahda seni güldürsün emii :) tesekkür ediyorum herkese :)

sevdamavisi hat gesagt…

Yarenciğim,
bu ne güzel görüntü ellerine sağlık. çok güzel süslemişsin .mmmmm. sevgiler..

Selma hat gesagt…

ellerine saglik Yaren ablacim bende ispanakli pastayi birgun deniyecem firsatim olmuyor ama keki cok guzel olmuss guzel kabarmiss...tebrik ederim ablan sinavlarini kazanmiss basarilarinin devamini diliyorum..darisi benim basima bu sene ins sinivi gecsemmm hayirlisi olsun seni kocaman optm..saglicakla kal

nino hat gesagt…

harika olmus canim cok renjkli ama ben hala sarkina takik durumdayim :D

Mihriban hat gesagt…

Merhaba Yaren'cim
Sayfanı açar açmaz güzel bir görüntüyule karşılaştım .Bahar gibi açmışsın kış gününde . Bende henüz ıspanaklı kek denmeyenlerdenim. Artık ayıp oluyor bir an önce yapmalıyım hazır tarifi de bulmuşken ..Sevgiler.. Ellerine sağlık

serap uzun hat gesagt…

Yarencigim ne güzel kabarmis görüntü süper.Ben bir defa yapmistim hic olmadi kabarmadi yani:(
Ellerine saglik canim,mutlaka denyecegim ins.

selamlar.

Baharcicegi hat gesagt…

Seker nasilsin ugramistim sesizce gitmek istemedim bir ses vereyim dedim,oglusunu öpüyorum .
Sicacik sevgiler

Evcilik Lezzetler hat gesagt…

Bu kek harikaa görünüyor...

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat hat gesagt…

ellerıne saglık canım...bende oktay ustanın tarıfıyle yapıyorum ıspanaklı pastamı mmmmcanım cektı yıne:(