Montag, September 15, 2008

ELMA TATLISI


MALZEMELER
  • Elma
  • Puding
  • Bisküvi
  • Ceviz
  • Tarcin
  • Süt
  • Toz seker
  • Hindistan cevizi

HAZIRLANISI

Elmalar soyulur yikanir ve ortadan iki`ye bölünür.Ortasinin cekirdekleri alinip,cok az oyulur. Genis bir tavaya veya tencereye elmalar oyuk sekli tavaya gelecek sekilde yerlestirilir.Elmalarin yarisina kadar su ilave edilir.Her elmanin üzerine 1 yemek kasigi kadar toz sekeri dökülür ve kaynamaya birakilir. Elmalar yaklasik 6-7 dakika kaynatiktan sonra ocaktan alinir. Elmalari daha yumsak isteyen biraz daha fazla kaynatabilir dagilmicak sekilde. Ocagin hizinada bagli,bazen elmalar daha az yumsak olabiliyor. Diyer yandan Süt kaynatip puding hazirlanir.Elmalin oyuk yerine ceviz eklenir, üzeri bisküvi ile kapatilir,ters cevrilir ve bir tepsiye dizilir.Yani elmalarin bisküvili tarafi asagi tarafa gelir. Sicak puding elmalarin her tarafini kapatacak sekilde üzerine dökülür. Sogumaya birakilir.Servis öncesi hindistan cevizi serpilir sonra servis yapilir.Puding döküldükten sonra biraz dinlenmesini tavsiye ederim,elmalar daha yumsak oluyor.Afiyet olsun.

Bu lezzetli tarifi Kayseri Mutfagindan aldim ve mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum:)




Kommentare:

yildiz hat gesagt…

Yarencigim,ellerine saglik.Bu tarifi birkac arkadasin sayfasinda ben de gördüm ve hep merak ettigim
bir tarif.Sen memnun kalmissan eger
yapmamiz sart oldu artik.
Hayirli iftarlar diliyorum,sevgiler..

muko hat gesagt…

ilk kez gördüm çok da güzel görünüyor canım eline sağlık,değişik ve çok güzel görünenen hafif bir tatlı sanırım

sevgiler...

anneminkiziyim hat gesagt…

offf yaren aman allahim bu ne böyle, muhtesem bir tarif, canim ellerine saglik. Ben bayilirim, biterim böyle tariflere, inan ilk gelen misafirlerime denigecegim, canim kocaman öpüldün, bebislare iyi bak sevgiler....

karakazan hat gesagt…

yarencigim,cok hafif bir tatli olmus canim.Ramazan cikmadan deneme isterim,eline saglik canim.
sevgilerimle,serap.

ilker'in mutfağı hat gesagt…

Canım Elma tatlısı harika görünüyor.bayıldım.Manzarasıda çok güzel,ama bana kışı hatırlattı.Kar tepeleri gibi:))Çok öpüyorum.sevgiler...

ceyt hat gesagt…

yarenim nefiss bir görüntü.çok da değişik.ellerine sağlık canım.elmalar bolken denemek lazım hemen.
öpüyorum kocaman sevgiler...

LAVANTİN hat gesagt…

Yaren, nefis olmustur eminim. Tatlari birlestirmek ne güzel bir fikir.
Muhabbetle...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmmmmm çok iştah açıcı görünüyor eminim çok lezzetlidir ellerine sağlık canım..öpüyorum sevgiler..

Selma hat gesagt…

sen guzel oluyor diyorsan biz kesin deneriz ellerine saglik..hayirli Ramazanlar dilerim

karabiberinmutfagi hat gesagt…

hımmmmmmm ellerıne saglık canım hayırlı ıftarlar...

Feyza Fidan hat gesagt…

Yaren bacımmm, çook güzel olmuş elma tatlısı, benim yaptığım tatlıya benziyor accık, tadı muhteşemdir kesinlikle..
Ellerine sağlık güzel bacım benim,
öpüyorum seni..

pastacirapunsel hat gesagt…

Ne kadar hafif ve iştah açıcı bir tatlı bu Yaren'im, bayılırım böyle lezzetlere..

Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler.....

peynir hösmelimi hat gesagt…

Ellerine saglik .
bende ayni adresden alip denedim bu tatliyi.Benim hosuma gitti.fakat evdekiler pek begenmedi:((
Bende birtek kendim icin yapmadim birdaha.Seninkinden bir dilim alabilirmiyim:))
Sevgiler.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

yarenimm canimmm ne guzel gorunuyor elma tatlin nasil canim cekti anlatamam. muhtesem gorunuyor ellerine kollarina saglik.
meyveli tatlilara bayiliyorum denemeyeceklerimin arasina aldim bilee.
hayirli bol bereketli saurlar.
kucak dolusu selam ve sevgler

Baharcicegi hat gesagt…

hem pratik hemde meyveli tatli eline saglik canim cok güzel olmus.ben cok oldu yapali ama yayinlamadim pudingi cok olmus elmalar görünmüyordu.
bereketli iftarlar

el*ff hat gesagt…

selamm...
İngiltere de yamiştik bi elma tatlısı uzun zamandır tarifini aradığım ona benzettim ama sizin yaptığınız biraz daha farklı yine bulamadım :((( eminim en az onun kadar da lezzetlidir görüntü şahane ellerinize sağlık...
sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek hat gesagt…

Yarenim harika görünüyor
Ellerine sağlık
hayırlı ramazanlar

sevgiyle kal

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat hat gesagt…

yaren ellerıne saglık..evde elmalarım vardı eve gıdınce hemen yapacagım cookkk canım cektı asmı erıyom ne:PPPPPP

sevgılerımle..

Melek* hat gesagt…

GÖRÜNTÜSÜ ÇOK GÜZEL ELLERİN
E SAĞLIK

Ferhanca hat gesagt…

Çok güzel görüntüsü..
çok eski bir tarif yıllar öncede yapardım fakay her geçen yıl bu elma tatlısı na eklerle daha da lezzetlendirildi.
ilk tarif krem şanti yapılıp fırınlanırdı. krema çok güzel oluyor.
hatta meyve sosu döküyorum renkli oluyor..
ellerine sağlık artık bu kış elemelı tarifle yaparız..sevgiler

meleginmarifetleri hat gesagt…

mımmm nefis olmuş yarencim hafif harika bir tatlı ellerine sağlık
Sevgiler öptüm bay

Damak Tadı hat gesagt…

Yaren'ciğim,bu tarifi 2 yıl önce kuzenimden almıştım..Kendiside Ayvalık'taki komşusundan almıştı.Ben sütlü tatlıları çok sevmeme rağmen çok nefisti..En çokda görüntüsüne vurulmuştum tıpkı şimdi olduğu gibi..))Bu fotoğrafı mutfak kapısına as lütfen..))Harikasın tatlı şekerim..))Öpüyorum o güzel yanaklarından canım..)

Kendine çok iyi bak..Sevgiler..

Selcen hat gesagt…

Yarenciğim ellerine sağlık çok nefis görünüyor mutlaka deneyeceğim...

Kendine iyi bak canım sevgiler...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

yaren'cigim hayirli saurlar dilemek icin geldim:)
selam ve sevgilerimi biraktim.

banu gökşin hat gesagt…

canım benım nefıs bır gorunutu ve tarıf ellerıne sglık sevgılerımle..

seminya hat gesagt…

yarenciğim elma tatlın mükemmel elmayıda çoook severim bu tatlıyı deneyeceğim sevgiler...

nalan hat gesagt…

slmm elma tatlınızıyaptım yanlız elmayı haşladığım şekerini ayarlayamamışım onun için biraz mayhoş olddu ama yinede çok güzeldi resim çekemediğim için yayınlamadım inş 2 yapışımda yayınlarım emeğinize sağlık
www.mugla48.blogcu.com