Sonntag, Januar 06, 2008

KIRAZLI LOR PASTAS /Kirschkuchen vom Blech







MALZEMELER
  • 2 1/2 fincan un
  • 1 fincan nisasta
  • 1/2 cay kasigi kabartmatozu
  • 3/4 fincan seker
  • ceyrek caykasiginin yarisi kadar tuz
  • 1 yumurta
  • 200 gr. margarin veya yag
  • Lor peynir karisimi icin:
  • 1 fincan nisasta
  • 4 fincan süt
  • 1 fincan seker
  • 2 paket vanilya
  • 750 gr. lor peynir
  • 4 yumurta sarisi
  • 1 yemek kasigi limon suyu
  • 5 yumurta beyazi
  • 2 bardak suyu süzülmüs,tassiz kiraz kompostosu
  • Üzeri icin:
  • 1 yumurta sarisi
  • 2 yemek kasigi süt

HAZIRLANISI

Hamur icin unla nisasta ve kabartma tozu karistirilip derin bir kabin icine elenir.Seker,tuz,yumurta ve margarin eklenir. Tüm malzemeler mikserle önce yavas sonra hizli sekilde cirpilir.Hamur karistiktan sonra kaptan alinir ve cok az unlu tezgahin üzerinde acilir.Eger hamur yapisirsa biraz buzdolapta bekletilir. Daha sonra hamur yaglanmis pasta kalibinin icine serilir ve önceden isitilmis firinda 180-200 °C de 15 dak. pisirilir.Pistikten sonra firindan alinir ve sogutulmaya birakilir. Diyer yandan lorlu harc icin nisasta kaba konur ve sütten cok az alip nisastaya karistirilir,kalan diyer sütü seker ve vanilya ile karistirip ocaga kaynamaya birakilir. Lor peyniri,yumurta sarisi ve limon suyu karistirilip kaynayan sütün icerisine karistirilir. Hepsi beraber biraz daha kaynatilir(karistirilir s1kca).Yumurtanin beyazi mikserle cirpilir iyice sertlesinceye kadar ve lorlu karisimin icine eklenir.Kirazlar süzüldükten sonra pismis hamurun üzerine dizilir.Lor karisimin tamami kirazlarin üzerine esit miktarda dagilir ve üzeri düzlestirilir.Yumurta sarisi ve süt karisip pasta fircasi ile her tarafina sürülür.Firinda 20 dak. daha pisirilir.Pistikten sonra firindan alinir dinlendirilir.Sicakta servis yapilir sogukta.Sicakken dagilabilir dikkat etmek lazim.Ben soguk yemegi tercih ediyorum.Afiyet olsun.

Kommentare:

Baharcicegi hat gesagt…

Kirsch kuchen nefis olmus,bizde az önce alman arkadasta yedik kaysilisini.eline saglik canim.
yarencim bir dahaki toplantiya sende buyur gel,dedigin gibi hem kaynasiyoruz hemde pastalari götürüyoruz,yorumuna az gülmedim.
sicacik neseli bir hafta dilerim

Feyza Fidan hat gesagt…

Yaren'ciğim
Çok değişik bir tarif bu..İlk fırsatta denenecekler listesine ilk sıralardan girdi bile,
Ellerine sağlık

Aybike Ceylan hat gesagt…

Yaren'cigim,

Degisik bir tad olmus, denemek lazim ilk firsatda.
Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

DENİZSEFASI hat gesagt…

ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
sevgiler...

Damak Tadı hat gesagt…

Oooo Yaren'ciğim,
Çok nefis görünüyor Kirschkuchen,bir dilim olsaydı asla hazır demezdim canım..))
Ellerine sağlık canım..

Hindi ise çok güzel görünüyor..Yine yapmışsın yapacağını..Hemen resimleri duvardan indirip bunları asmak gerek..Öpüyorum seni çerceveci güzeli..

Sevgiler

Aynur hat gesagt…

Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

hahaa :)

sevdamavisi hat gesagt…

Yarenciğim,
ellerine sağlık yine döktürmüşsün. hızına yetişemiyorum. çok güzel bir pasta. sevgiler

BETÜL hat gesagt…

yarencim oooo hayırlı olsun cnm geliriz inş. açılışa öptüm canııım :)

zehra hat gesagt…

mutlu ba�ar�l� sagl�kl� bir hafta dilerim:))

SERPİL ÇELİKKAYA hat gesagt…

Sevgili Yaren Ayyachat hayırlı olsun.Bu arada pastana bayıldım ellerine sağlık.sevgiler...

Betül hat gesagt…

Yaren'ciğim,

Pastan enfes görünüyor. Bende bugün lor aldım. Kahveniz hayırlı olsun.

Sevgilerimle.

banu gökşin hat gesagt…

canım nefıs bır tarıf ellerıne saglık bu tarıfıde not ettım denıyecegım lor peynırlı pasta ve keklere bayılıyorum. sevgılerımle. ben vısnelı yapıcam :) ıyı haftalar..

Hasret hat gesagt…

merhaba canim, bende almanyadan hasret, bende doktor yardimcisiyim ve blogcuyum:)sayfan tariflerin , kizaca hersey cok hos, bende beklerim...
sevgilerimle

sevimin sayfasi hat gesagt…

ayyy ben bu pastayi cooook seviyorum
bir dilim göndersen ;-)
ellerine saglik

ezgi uğurlu hat gesagt…

enfes bişiy bu yaa.çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.sevgiler

birten hat gesagt…

pasta cok hosuma gitti,icindeki malzemelere baktimda lor peynir mascaponemi olarak kullaniyorsun...ellerine saglik,deneyip sonucu yazarim...

Melek* hat gesagt…

canım kayfe işi çok iyi düşünülmüş emeklerinize sağlık reklam işini düşün bence birde ben adresleri dağıtırım bol bol reklamın gelirinden hakkımı alırım:)):):)canım hiç lorlu şeyleri denemedim deniyimmi acep ellerine sağlık birazda bana gel çaya beklerim bu arada ya bilgisayarının ya seni camdan atmıyan bir herifin varsa ne mutlu sana:):):) iyi geceler

www.edasuner.com hat gesagt…

değişik bir tarif ellerine sağlık becerirsem denerim not aldım

disal hat gesagt…

canım yine nefis bir pasta....

güzel malzemeli....

ellerine sağlık yarenim...harika....

ilker'in mutfağı hat gesagt…

Yaren'cim ellerine sağlık üstüde ne güzel kızarmış öyle.Bayıldım.hemen denemem lazım.Sevgiler...

ilker'in mutfağı hat gesagt…

canım ayya kahvesi linkini açamadım.henüz faaliyette değilmi acaba?

Mukadder hat gesagt…

yine çok güzel bir pasta ellerien sağlık cnaımm kahveyede uğrayacam en kısa sürede

ceyt hat gesagt…

Yarencim, bu çok değişik ve güzel bir pasta olmuş.ellerine sağlık.
oğlandan fırsat bulunca kahvede görüşürüz canım.öptüm.

Özlem hat gesagt…

Sevgili Yaren, farklı iki lezzeti biraraya getirmişsin. Merak ettim doğrusu. Ellerine sağlık.

Bu arada Aynur' la beraber açmış olduğunuz cafeniz hayırlı uğurlu olsun. Henüz uğrayamadım ama ilk fırsatta inşallah.

Görüşmek üzere, sevgiler.

zerrin - misss hat gesagt…

bende kahveye geleyim dedikodu edeyim dedim.. :))) Ama giremedim. :( Ben de sorunmu var acaba????

Böyle bir sayfa bulunamadı diyor...

Sevgiler yaren.

www.misssgibi.com

Ferhanca hat gesagt…

Yaren'cim, davetini aldım ama bir türlü kahveye giremiyoruz. kapıları açın artık dışarıda kalıyoruz .haber ver yenilikleri..kolay gelsin sevgiler..

semra mutfakta hat gesagt…

Yaren'cim ellerine sağlık.nefis olmuş.

Yemek Atolyesi hat gesagt…

Sieht köstlich aus./Nefis görünüyor... eline sağlık

melisa hat gesagt…

günaydın yarencim nasılsın şeker

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yeavrımmmm seni sobeledimmmmmmmmmm hadeee kolay gelsinnn

Ferhanca hat gesagt…

Yaern,linklerime ekledim seni şekerim haberin olsun :))).Sana daha kolay ulaşmak için.sevgiler.

SevgiSeli40 hat gesagt…

merhaba yarencigim pastan harika olmus birsey soracaktim lor peynirimi
guarkmi bunu merak etmistim eline saglik canim

pastacirapunsel hat gesagt…

Yaren'cim,
Daha geçenlerde ablamla Almanya'ya sipariş verirken quark da isteyelim dedik:)
Gelsin o kadar çok şey var ki yapılacak:) Hiç bir tad onun yerini tutmuyor maalesef burada.
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

Anonym hat gesagt…

Pasta güzelde ,bu blechkuchen degil ki ????

Anonym hat gesagt…

Bir yeri kafama takildi Lorlu karisim ocagin üzerindeyken mi ,cirpilmis yumurta beyazlari ilave edilecek ???

Yaren hat gesagt…

Baharcim hosgeldin canim,keske burdada böyle faliyetler olsa,sizlere bu güzel sohbetinizin devamini dilerim canim.Ziyaretin ve güzel yorumun icin cok tesekürler canim.Bende sana sicak mutlu saglikli bir hafta diliyorum canim.

Feyza fidan hosgeldin canim ,evet cok güzel bir lezzet ,cokta severik yaparim.Sacta oluyor bu aslinda ama ben tepside yaptim.Tavsiye derim canim.Yorumun ve ziyaretin icin cok tesekürler

aslı kaya hat gesagt…

Canım kahven hayırlı olsun.Ben de takılırım artık yerini bir görüp çiçeğimi bırakabilseydim.Elimde kaldı yazık.Nasıl giricez kahvene?

Yaren hat gesagt…

Aybikecim hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Deniz Sefasi hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Gülüm hosgeldin canim,canim dilimler feda olsun sana:))Cok tesekürler güzel sözlerin icin.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.Öpüldün canikom.

Aynurcum hosgeldin canim,davetin icin cok tesekürler ama cok yogunum sekerim,malesef davetine tesfig edemicem,ama sakin üzülüp kkaralar baglama emi hayatim.:)))) deeeermisim

Sevda mavisi hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Betülcüm hosgeldin canim,insal gelirseniz sevinirim,cok güzel vakit geciriyoruz arkadaslarla.ziyaretin icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Zehracim hosgeldin,ziyaretin icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Serpil Celikkaya hosgeldin canim,lezzeti de cok güzeldir canim.Ayya cafemize bekleriz canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Betülcüm hosgeldin canim,lor lu pastalari cok severim.Daha lezzetli geliyor bana:)Kahvemiz cok iyi gidiyor,cok egleniyoruz,senide bekelriz canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Banucum hosgeldin canim,evet cok lezzetli oluyor loru,aslinda bende visneli yaptim ama kiraz yazmisim:)))) ben fisne yesemde eksi kiraz diyorum,niye fisne kelimesini kullanmiyorsam hayret.Safadada kiraz yazmisim degistirmem lazim.Iyi ki söyledin canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Hasretcim hosgeldin canim,meslek tasim benimmm,elbette gelirim sayfani ziyaret ederim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Sevimcim hosgeldin canim,hemen gönderiyorum sana hemde tepsiyle :)))Afiyetler olsun canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.


Ezgicim hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Birtencim hosgeldin canim,dene pastanin lezzetini ve güzel yorumlarini bekliyorum,kesin seveceksin canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Melekcim hosgeldin canim,insal. o dedgini yapariz,yeni bir kahve daha dogrusu profösönelini acmayi palnladigim icin,acele etmiyorum.Senin sayfanida insal ziyaret etcem,kave yüzünden ziyaretleri aksatim biraz:(Lor lu lezzetleri denememen büyük kayip ,ilk firsatta den canim,pisman olmassin.Ben her zaman bilgis. vaktim olmuyor,ilk gün tüm günümü ayirdim,gelenlere ayip olur diye,yani hem davet et hemde orda bulunma ayip olurdiye.Keske vaktim cok olsa düsündügün gibi:)))))Yine gel gayfemize melekcim beklerük;)ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Edacim hosgeldin canim,belki okuyunca yazisi cok isi cok gibi ama cabuk ve kolay bir pasta:)ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Disalcim hosgeldin canim,begenmene sevindim arkadasim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Ilkercim hosgeldin canim,begendigin icin cok tesekürler.Linkin bir kod problemi var ilkercim,aynur ilgilenecekti,insal. yakin zamanda problem cözülür.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Mukaddercim hosgeldin canim,elbete kahvemize bekleriz,iyi ki böyle bir kahvemiz oldu,cok menmunuz,arkadslari yakindan tanidik.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Ceyt hosgeldin canim,kahvemizde gelince güzel sohbetimizi yine yapariz canim,ufakliklardan firsat oldukca tabi dedigin gibi:))ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Özlemcim hosgeldin canim,harika bir lezzet ortaya cikiyor,denemeni tavisiye ederim.Kahveyi iyiki acmisiz,cok güzel zamanlar geciriyoruz canim,bekelerim senide.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Zerrincim hosgedlin canim,kodlarda bir problem var,Sahsen aynur ilgilenecekti ama Aynur arkadasim eccük tembel oldugunda hala yapamadi:)))Adresi burdan verim sana www.ayyachat.blogspot.com
ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Ferhancim hosgeldin canim,problemi ortadan kaldirdik ,seninle güzelce sohbet ettik canim,oh ne de güzel yapisiz:)))ziyaretin icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

SEmracim hosgelidn canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Yemek atolyesi hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum;)

Melisa hosgeldin canim,iyim sekerimmm sende iyisindir insalla.ziyaretin icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Gönülümm yavru kusum hosgeldin,sobene civap vercim.merak itme hemii.

Ferhancim hosgeldin canim,bende seni eklicem hayatim,aklimdasin.Ziyaretin icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

SEvgi seli hosgelidin canim,cevabini sayfanda yanitlatim hayatim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Pastaci rapunselim benim hosgeldin canim ,evet haklisin canim,o lezzet bir baska.SEnin sobeni unutmadim canm.Bu gün yarin yazcam insal.Cafe yüzünden aksadi biraz;)ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Anonym hosgeldin canm,pasta icin iltivatina tesekür ederim.Yani ben dr. Oetkerin tarifinden yaptim,ve bu pastanin ismi böyle,blechte yapiliyor yani sacta,benim tepsimde saac özlli var sayilir.Normal pasta kalibinda yapmadim.Eger baska bir fikrin veya bildigin varsa paylasirsan sevinirim :)ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

Anonym hosgeldin canim.hayir ocaktan alindiktan sonra yumurta ak i karistiriliyor.Insal. yardimci olmusumdur.ziyaretin cok tesekürler canim.IYi bir hafta diliyorum.

hava hat gesagt…

Yarencim tariflerin gercekten süper,herkesin yapabilecegi türden,malzemeler kolay bulunabilir.ve en önemlisi hepside benim damak tadima uygun:))ilk firsatta denemezsem catlarim,bu güzelliklerin devamini bekliyoruz,sevgiler canim arkadasim,hoscakal,dostcakal...Hava...