Dienstag, Januar 29, 2008

LIMON SOSLU TAVUK VE SOBEEE

Arkadaslar yine sobelenmisim ,canimmm cok sevdigim arkadasim Ezgimhttp://www.ezgininmutfagi.blogspot.com/ beni sobelemis. Simdi yinemi sobe diyceksiniz dir belki,ama ben sobeleri bekletmekte istemedigim icin öyle pes pese olur;)Bende Ezgime kiyamadigim icin hemen cevaplamak istedim. Beni sobe oyununa davet ettigi icin cok tesekür ediyorum kahvemizin nesesi Ezgime:)


MALZEMELER
  • 125 gr. Margarin
  • 1 limon
  • 2 yumurta sarisi
  • 4 tavuk butu (orjinali tavuk gögsü ile olur)
  • 2 yemek kasigi zeytin yagi
  • yesil sogan
  • tuz
  • kara biber
  • 150 gr. eksi kaymak (sauerrahm)

HAZIRLANISI

Margarini tencerede eritilir.Limon suyu s1k1l1r ve yumurta sarisi ile sicak suyun üserine iyice karistirilir. Erimis yag nerdeyse damla seklinde yumurta`nin icine ilave edilir ve krema sekline gelene kadar karistirilir. Tuz ve biber eklenir. Sosun icine eksi kaymak katilir ve sicak tutacak bir kabin icine alinir. Tavuk butlari veya gögsü firinda tuzlandiktan sonra pisirilir. Tavuklar kizardiktan sonra firindan alinir ve sos üzerine dökülür.Yesil soganlar ince ince dograndiktan sonra üzerine serpilir. Sicak servis yapilir.Afiyet olsun.

YAPMAYI ERTELEDİĞİMİZ KOLAY ŞEYLER

  1. Bende Ezgi gibi kitaplarimi okumak isterdim,hemde cok isterdim.Ayrica bir sürü yarim kitap var bitmemis.Onlari okumak isterdim. Aslinda Ezginin aynilarini yazmak isterim cünkü ayni seyleri erteliyoruz galiba:)) ama bende baska birsey bulsam dahami dogru olur acaba.
  2. Telefon acmak ,yani arkadaslarim ve ailem haricinde aramam gereken yerleri aramayi erteliyorum,üüfff hic sevmiyorum:(
  3. Bu ücüncüyü zor buldum burda 10-15 dak. düsündüm ve buldum:Resim yapmak istiyorum,boya yani,cok istedigim halde hep erteliyorum.

Bende bu güzel oyuna kabul ederlerse sevgili arkadasim Disali http://disalce.blogspot.com/ ve sevgili Dilegihttp://www.yesildomates.blogspot.com/ davet ediyorum.Disal galiba bu aralar Ankarada olmasi lazim,ama oda gelince yanitlar heralde sanirsam galiba:))

Kommentare:

sarımutfak hat gesagt…

günaydın
ellerine sağlık yarencim tavuk çok güzel görünüyor.
sevgilerimle

ezgi uğurlu hat gesagt…

yarenim canım cevapların çok güzel:)) çok tatlı:)).canım benim katıldığın için çok teşekkür ederim.
tavuk desen müthiş olmuş.zaten limonuda tavuğuda çok severim.ama ikisini birden daha da çok.tüm yaptğın lezzetler tam bana hitap ediyor:))
hepsi birbirinden nefiss...
ellerine saglık canım arkadaşım...
koskocaman öpüyorum seni...

hatice hat gesagt…

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 12

http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
28.01.2008 - 03.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://tarifdunyasi.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''12" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ALLAH RAZI OLSUN DİYORUM DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!
SELAM VE SEVGİLERİMLE...

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Çok değişik bir tarif ellerine sağlık...

Damak Tadı hat gesagt…

Yine nefis tablo ile karşılaştım..Her seferinde ayrı bir mutluluk ve keyif veriyor tabolarını incelemek tatlım..Umarım en kısa zamanda fırça darbeleri ile olanlarıda görürüz duvarlarında..))Ellerine ve gönlüne sağlık tatlım..

Lütfen okumayı erteleme.Günde 2 sayfa bile olsa oku,oku ki alışkankığın,isteğin körelmesin..

Tatlı anne öpüyorum seni..))

Sevgilerle

Kevser hat gesagt…

Sirinem,
biraz evvel gayfeye geldim ama kimseyi bulamadan geri dönmek zorunda kaldim.

Ben bu yemegin genel olarak kizarmis tavuk budlarina vuruldum, limonlu sosla da kulaga cok hos geliyor, ellerine saglik kisss.

Haydi öptüm ve bye..

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

Selam canım yine müthiş bir lezzet olmuş nefis olmuş.Ellerine sağlık...

ayselce hat gesagt…

Limon Soslu Tavuk, harika görünyor :))

nefis nefis, ellerine saglik...

inanmiyorum yaren, bende senin gibi tanidigim ve yedigim Keskegin Tarifini daha henüz elime alamadim, Teyzem biliyormus bi sormam gerekiyor ya, hep unutuyom...

ama senin dedigine yogurt ekleniyor benimki yogurtsuz sanirim...

bizim keskek sulu degil, sanki pilav gibiymis kivaminda ama tamda öyle degil...

aaa tamam biliyom ben teyzemden tarifi alayim yapayim, bloguma ekleyim sende izle :))

ne dersin :))

Yaren icin Keskek nasil ama :))

beklerim yine, öptüm...

sevgiyle kal, aysel

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

limon soslusunu hiç denememiştim harika görünüyor canım eminim çok lezzetlidir ellerine sağlık öpüyorum

etki alanı hat gesagt…

Hani nino en son yaptığı pastayı,dğum günü hediyesi olarak tütü ablasına yapmış ya!
İşte o benim....
Doğum günümü kutladığınız için uğrayıp teşekkür etmek istedim..
Bu satede bloğunuzu tanımış oldum..
Sık sık ziyarete geleceğim..
Sevgiler
TüTü

etki alanı hat gesagt…

Hani nino en son yaptığı pastayı,dğum günü hediyesi olarak tütü ablasına yapmış ya!
İşte o benim....
Doğum günümü kutladığınız için uğrayıp teşekkür etmek istedim..
Bu satede bloğunuzu tanımış oldum..
Sık sık ziyarete geleceğim..
Sevgiler
TüTü

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

bebişimmmmm ellerine sağlık harika olduğuna eminim ama biz bu gidişle kesinlikle zayıflayamıcazzz..hele bennn off ya öğlen mantı ikindide aşure evdede yaprak sarması yedim iyice abrttım allah cezamı verecek:)))) neyse yarın kaldığüımız yerden devam bebişim...öpüyorum seni sevgileirmle

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Canımmm tavuk harika görünüyor.ellerine sağlık,sobeye verdiğin cevaplarda pek güzel hepimiz aynı şeyleri erteliyoruz sanırım yarencim:)
sevgiyle kal

meleginmarifetleri hat gesagt…

yarencim ellerine sağlık tavuk çok değişik vede güzel olmuş canım öpüyorum bayyy

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, nefis bir manzara, sevgilerimi gonderiyorum.

defne-yapragi hat gesagt…

selam canim
ellerine saglik cok nefis görünüyor ilginc bir tarif. Muhakkak deniycem.
Sevgilerimle Emine

Yemek Atolyesi hat gesagt…

Tavuk olsunda ne olursa olsun. Bayılırım. Eline sağlık canım.

Anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar yarencigim, ellerine saglik limon soslu tavugun sahane olmus,harika sevgiler...

Baharcicegi hat gesagt…

Limon soslu tavuk nar gibi kizarmis,degisik bir sos deneyecegim,eline saglik canim

Sibelintarifdefteri hat gesagt…

Yaren'im küçücüğüm, öncelikle ellerine sağlık, iştahımı kabarttın, sonra da sana bir abla:-)) tavsiyesi hayatta hiçbirşeyi erteleme, yarının ne getireceğini kim bilebilir ki... Kahveye uğruyorum ama bi türlü denk gelemedik...Görüşelim küçüğüm...Sevgiler...

ikizlerinannesi hat gesagt…

öncelikle tavugu komple yedim bosa arama tamami sonra anacim yorumlarda hep gecikiyorum sebebide sensin biliyorsun senin su gayfen varya bacim beni oyaliyor gezemiyorum blog blog hhee simdi erteledigin olaylara gelelim bir gayfe sahibi olarak normal gece gündüz gayfedesin ne olacak sen anladin onu:))
saka bir tarafa yarenim gercekten erteledigimiz cok sey var ya hadi öptüm bir tanesi sevgiler

ilker'in mutfağı hat gesagt…

ayy yarenim limon tavuğa çok yakışıyor.ellerine sağlık canım.çok öptüm.sevgiler.

Fulya hat gesagt…

Ne güzel bir tavuk bu.Yarabbim bir insan ancak bu kadar dökürebilir.Eline sağlık arkadaşım.

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Yarencim koşu bantı değil, vücuduna yapıştırdığın bir bant.Ben 64.2 kiloydum şuan 57 kiloyum adresi vermiştim.www.diyetmax.com istersen oraya gir ve bak, yeterli bilgiyi alırsın..öptüm canım, güzel dileklerin içinde sağol...

ZeYnEp hat gesagt…

nefissss görünüyor nefisssss,
limonlu limonsuz hiiiiç fark etmez bayılıyorum tavuğa:))))
ellerine sağlık canım
öpücükler,sevgiler

Anonym hat gesagt…

yaren tarif harika ... bugun yaptim.. herkez parmaklarini yedi... sagol canim arkadasim... ferhan

sevimin sayfasi hat gesagt…

tavuklar cok lezzetli olmus
ellerine saglik

Selma hat gesagt…

Sevgili Yaren ablacimm oncelikle beni merak ettmissin sana cooook tesekkur ederim kusuruma bakma olurmu sana bir turlu mesaj yazamadim..cok iyiyim merak etme yanliz bu aralar yogunum dersler nedeniyle...ellerine saglik yemeyin adinda tavuk olurda guzel olmazmiii saglicakla kal optmm

Burcu(Chaplin Cafe) hat gesagt…

Ya şu limonlu tavuğu da kaç yerde gördüm yapayım dedim ama bir türlü sıra gelemedi başka şeylerden...
Butla ya da tavuk kalçayla yaparım muhtemelen ben...ben de göğüs kullanmam :))
Ellerine sağlık!

yildiz hat gesagt…

Sevgili Yaren,harika bir tavuk tarifi,ellerine saglik.
Yiyenlere,afiyet,seker,bal ve lop lop et olsun..
Hayirli cumalar,kendine iyi bak sevgiyle kal...

SİBELL'CE hat gesagt…

yarencim mrb! yine muhteşem lezzetlerle buluşturduğun için teşekkr ederim sana tavuğu limon soslu düşünemiyorum bayılırım ellerine sağlık...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

canim tavuk nefis otei olmus ellerine saglik.
barbunya fasulyesi pastasini sormussun canim katogorilerden etkinlikler bolumunde kayitli mutlaka denemeni tavsiye ediyorum barbunya olmasi sart degil beyaz fasulyede olur.kolay gelsin canim biraz gec cevapladim yorumunu kusura bakma blogumla igilenemedim,ev musafir kayniyor:)) opuyorum canim sevgilerimi biraktim.

TATLI DİYAR hat gesagt…

YARENİM
SÜPER OLMUŞ TAVUUUUUK
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER CANIM
HOŞÇAKALLLLLLLLLL

nino hat gesagt…

canimcim ellerine saglik oncelikle yemegin nefis olmuus
o antep fistiklari iyice ezilmis bole nasil anlatim ezme gibi yani sikistirilmis ole yemek icin yani birseye katamaz veya suslkeyemezsin canim cunku dedim ya ezme gibi :)

emelinmutfagi hat gesagt…

Yarencim harıka bır tavuk hapmıssın ellerıne sağlık canım.. tavuk çok severım hele boylesı güzel pişirilkmişse ...görüşmek üzere canım öptum

ayselce hat gesagt…

Yarennn ben geldim yine :))

naber nasilsin?

Hafta sonu baslangic icin bir dilim pasta getirdim hadi tatli baslar insaALLAH hafta sonun :))

hem tatli baslasin hem tatli bitsin :))

sevgiyle kal,

aysel

lavantİn hat gesagt…

Yaren ellerine sağlık. İlginç tavuk tarifleri arıyordum, teşekkürler canım.
Hayırlı cumalar...

muko hat gesagt…

Çok güzel görünüyorr ellerien sağlık canım..

ertelediğimiz şeylerr nede çoktur aslında ama hayat kısaa hiç bir şeyi ertelememek gerekir
sevgiler canımm

Yaren hat gesagt…

Hosgeldin Handecim,evet bencede güzel olmus,hic mütevasi degilm bu konuda deeermisim:)))Sagol canim benim tesekürler.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm sari Handem benim;)

Hosgeldin Ezgim,cok tesekürler hayatim,tatli olan sensin.Elbette kabul ederim canikom;)Ezgim yavrucum ne isin var taaa kuslarin adasinda buraya gel komsu olak seninle.Bir camdan selensem gelürdün beraber yerdük.Bende seni kocaman öpüyorum Ezgimm benimm:)

SEvgili tarif dünyasi hosgelin ,davet icin cok tesekürler insal .katilirim,firsat bulunca.

Ugurböcegim hosgeldin,medajin alinmistir hayatim.Bakcem o sayfaya:)Ziyatetin ve yorumun ve de bilgi verdigin icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim.

Gülümmm hosgeldin canim,insal. cok istiyorum boyamayi,tabiyat resimlerine bayiliyorum.Öyle seyler boyamayi cok seviyorum.Kitap konusunda cok haklisin,kötü bir suc islermis gibi bir his tasiyorum o konuda.Gülüm ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm seni Gülümm benimmm.

Kevserim hosgeldin canim,tavugu cok az kisi seviyordur.En cok sevilende mutlaka kizarmisidir mmm bende cok severim canikom öyle.Ama sosluda olursa daha cok lezzetli olyor.Kevserim haklisin canim aksama yogun oluyorda gafemide saba ve ögle kimse kimseyi denk getiremiyor malesef:( Galiba calsianlar gündüz icleri olan kisa vakti oldugu icin denk gelmiyor.Aksama ugrarsan konusuruz kiz.SEvgilerimi gönderdim,öptüüm canim arkadasim.

Nilcim hosgeldin canim,ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Ayselcim hosgeldin canim, ne olacak bizim halimiz kiz,bu keskek meselesi insal yakin zamanda hal olur:))) Benimd dedigimde sulu degil.Icine yogurt varmis ama görünmüyor.Harika bir lezzet,sende ara bende arayim canim,insal buluruz o harika lezzeti:))Sen teyzenden al tarifi,hasretle bekliyorum canim;)Sevgilerimi biraktim canim,öptüm.Görüsmek üzere:)

Serapcim hosgeldin canim,ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim.

Tütü ablacim hosgelidn canim,burda olmaz ben hemen bloguna geliyorum bekle beni,hemen ordayim:)))) Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Gönülümmm yavru kusum hosgeldin,evet anlatiklarina göre pek umut yok,bakiyorum götürmüsün yine cesit cesit nimetleri.Yok töbe sen kilo veremessin:))))Eccük gicik olim;)Gönülümm gonünü ferah dut,bu koca dünya bizim tartamicak kizzz,bosverrrrrr desemde inanma bacim.Diyete devam.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm yavru kusum benim.

Dilekcim hosgeldin canim,evet bende böylelikle anladimki yalniz degilim.Bu konuda yalniz olmadigim icinde sevindim yanii:)))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Melekcim hosgeldin canim,ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim,öptüm canim.

Aybikecim hosgeldin canim,ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim.

Emosum hosgeldin canim,asil kadinim hosgeldin:)))Mutlaka dene bacim sakin iskalama hee. Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm canim arkadasim benim ,iyiki varsin kiz.

Aysem (Yemek Atolyesi) hosgeldin ,bencede tavuk özel bir yemek.Sadece tavuk bile cok güzel bir menü;)Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm aysecim.

Ayse ablacim hosgeldin canim,güzel övgüler icin cok mersiii.Ayrica ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim öptüm ablacim.

Baharcicegim hosgeldin canim,ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Sibel ablammm benimm hosgeldin canim.Evet haklisin ertelememek lazim.Hayatta zaman varken iyi degerlendirmek lazim.Bir söz vardir ya ,zamana deger vermeyene ,zamanda ona deger vermezmis.Sorma ablacimmm gayfede bende öyle kolay kolay kimsecikleri denk getiremiyorum:))Aksama iyi kalabalik luyor canim.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm.

Aysem hosgeldin canim,dogru söylen kiz,ah bu gayfe yüzünden cok sey erteler oldum.Emme gendi gendime dedimki :gendine gel Yaren kiz,eccük toprlan,gayfe bir yere kacmaz deyü.Yorumlari da yazmaya caliyorum.Ayrica sayfa sayfa gezmeyede pek merakliyim anam:)))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim canim polisim,öptüm aysem.

Ilkercim hosgeldin canikom,tüm limon soslu tavuklar feda olsun sana hayatim:)Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm Ilkercim.

Fulyacim hosgelin canim,kiz güldürdün beni:)))Bir demet tiyatrodaki gibi ,feristahin mükremine dedigi gibi:O an kabida belirmisti,aman Allahim!! bir insan kapida anca bu kadar belirebilirdi diye:)))))Allah ta seni güldürsün emi;)Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Zeynepcim hosgeldin canim,evet haklisin tavuk olsunda nasi olursa olsun,amma afiyet olsun:))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Ferhancimm hosgeldin canimm,ne güzel seyler yaziyorsun kiz,beni simartin iyice ,bak sonra simarik arkadasin olur haberin olsun:)))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim arakdasim.SEvgilerimi gönderdim öptüm hayatim.

Sevimcim hosgeldin canim,ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim.

SElmacim hosgeldin canim,haklisin o zaman canim.Derslerin yogunsa tabiki zaman bulamassin.Ama iyi olmana sevindim:))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.IYi dersler ve basarilar diliyorum Selmacim:)SEvgilerimi gönderdim hayatim,öptüm.

Burcucum hosgeldin canim,eteleme yap canim pisman olmasin,söyle yaninda pirinc pilavi.Bende gögsü pek tercih etmem,benimde gözüm bacakalarda:)))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Yildizcim hosgeldin canim,öncelikle seninde cuman mübarek olsun.Yok anacim lop lop etm olmasin biz onlardan kurtulmaya calisiyoruz:)))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .öptüm canim.

Sibelcim hosgeldin canim,evet harika bir lezzet oluyor,denemeni tavise derim sekerim.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ;)

Özgül ablacim hosgeldin canim,evet ben baktimda bulamadim,ama yine bir göz atim canim.Mutlaka yapmak istiyorum:)Önemli degil Özgül ablacim ,bazen oluyor fazlaca telaslar.O telasinin icinde beni düsünüp cevapladigin icin cok tesekürler.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ablacim.

Beluncum hosgeldin canim,evet becede süper olmuss:)) sirma canim cok havaliyiz;)Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm biluncum

Nonocum hosgeldin canim,cok enteresan görünüyor.EE orda mesur olan bir seyse ,alternatifleri oluyor böyle iste.Cok güzelmis ,afiyetler olsun iszlere canim.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim .

Emelcim hosgeldin canim,daha iyisi senin olsun canim:))))Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm Emelcimmmm.

Lavantincim hosgeldin canim,öncelikle seninde cuman mübarek olsun.Lezzeti cok güzeldir ,denemeni tavsiye ederim,simdiden afiyetler olsun.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim.

Mukocum hosgeldin canim,evet hayat cok kisa,seneler geciyor biz dünmüs gibi hatirladigimiz bu gecen zamanda hic bir seyi ertelememek lazim.Ziyatetin ve yorumun icin cok tesekürler canim.SEvgilerimi gönderdim ,öptüm Mukocum.