Donnerstag, Januar 24, 2008

Pamuk Pogaca ve Sobeee

Bu güzel pamuk pogacalari Ayse ablamlamin http://anneminkiziyim.blogspot.com/sayfasinda görünce cok hosuma gitmisti. Tarifi alip degerlendirdim ve cok ta menmun kaldim.Pamuk gibiler gercektende.Tarifin aynisini yaptim,ayni ölcüler,ve sayfada ki tarif seklini aynisini kayit ettim ,isteyen ayse abladan isteyen burdan tarife bakabilir.Ellerine saglik Ayse ablacim ,e tabiki benimde ellerimi saglik;). Sevgili arkadasim Ozay http://akdenizaksamlari.blogspot.com/ beni sobelemis. HAYATIN BANA ÖĞRETTIĞİ ÜC SEY oyununa beni davet ettigi icin kendisine cok tesekür ederim ve seve seve cevapladim canim:)Iste pamuk pogaca tarifi ve sobe cevaplari.


MALZEMELER
  • 2 yumurta (bir sarisi üzerine)
  • 1 cay bardagi yogurt
  • 1 cay bardagi ilik süt
  • 1 cay bardagi ilik su
  • 1 maya
  • 1 yemek kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi seker
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • aldigi kadar un
  • ici icin 150 gr rende beyaz peynir
  • maydanoz
  • isteyen üzerine susam ve cörek otu serpebilir

HAZIRLANISI

Maya ilki suda ezilir, süt, seker tuz ve digre malzemelrde ilave edilerek yumusak bir hamur hazirlanir. 15 dakika mayalanan hamurdan kücük bir limon büyüklügünde alinip icine peynirli ic konulup top gibi yuvarlanir ve tepsiye dizilir 15 dakikada böylece mayalandirdiktan sonra üzerine yumurta sarisi sürülür ve susam ve cörek otu serpilir, önceden isitilmis firinda 20 dakika pisirilir. Afiyet olsun!!!

HAYATIN BANA ÖGRETIGI § SEY

1. Aslinda büyüklerin büyümedigini,cocular gibi cocukca sebelerden haala kavga edebildigi,küsebildigi,hatta savaslar cikabildigini ögretti.

2. Sagligin her seyden önemli oldugunu ,cünkü saglik olmasa hic bir sey olmaz.(Cok sükür öyle ciddi bir rahatsizligim olmadi ama olabilirdi.

3.Dünyada oldugunuz sürece sevdiklerinizin yaninda olmak.Kaybedince (vefat edince) o pismanligi yasamamak.

Ozaycima tekrar tesekür eder bende sevgili Aycayihttp://bleck11.blogspot.com/ ve sevgili Muco yu http://mukonungunlugu.blogspot.com/ davet ediyorum.Bakalim hayat onlara ne ögretmisss:)

Kommentare:

Almula hat gesagt…

Poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık canım,

Sevgiler...

OZAY hat gesagt…

Canım cok tesekkurler samimi ccevapların ıçın.Ayrıca pogacalar hakkıkatten puf puf duruyor ellerine sağlık .ÖÇok cok optum canım.

SELİ (SELDA) hat gesagt…

ben hayattan heran herşey olabileceğini heran herşeyin tersine dönebileceğini öğrendim.

ellerine sağlık pogacalar çok güzel görünüyor içine ben domates koyup yiyorum seninkilerde tam istediğim gibi.görüşmek üzere.

muko hat gesagt…

poğaçalar enfes görünüyor canım ellerine sağlık
sobe içinde teşekür ederimm gelin bakalım bana hayat neler öğretmiş :)
blog arkadaşalrımın ziyaretinden sonra yazayım bende inş

Ben Ayse, hat gesagt…

Merhabalar yarencigim, ellerine saglik harika olmus pogacalarin, gecen icine birde yesil zeytinlerden de koyarak yaptim, bir de öyle dene cok nefis oluyorlar, sevgilerimle...

yesildomates hat gesagt…

canım arkadaşım poğaçaların miss gibi olmuş..kokusu taaa buralara kadar geldi...

canım sobe cevaplarında pek güzel ...allah sağlık ve sıhhat versin..ne güzel söylemişsin..

öpüyorum..görüşürüz...

serap uzun hat gesagt…

Sevgili yaren sayfana Lavantinden geldim,iyiki gelmisim dedim.Harika seyler var burada,pogacalar cok guzel gorunuyorlar,ellerine saglik.Sevgilerimle.

ayca hat gesagt…

Yaren ablacım bu kadar zor sobe olurmu hiç...:))) yarın size güzel bir tarif hazırlayıp, sobeyi öyle cevaplayayım.. niye zor oldugunu da yazayım...)))

Pogacalar çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık...

MUTFAKISTAN hat gesagt…

nefis gorunuyor ellerine saglik sevgiler

lavantİn hat gesagt…

Büyükler gerçekten büyüyebilse yada, en azından çocukluğundaki temizlikten bir parça taşıyabilse.
Poğaça yağsız ve lezzetli demek. Denerim ilk fırsatta.

ilker'in mutfağı hat gesagt…

canım benim hangi arada yaptın bunları.harika olmuş ellerine sağlık.cevaplarda çok samimi.öpüyorum seni.hoşçakal.

Kevser hat gesagt…

Yaren'im,
bende sana tam benim minik pizzalarden getirmistin, eh artik tabagi bos geri götürmim diye bende senin nefis pofuduk pogacalarindan aldim birkac tane, senin de ellerine saglik canimcim.

Sana iyi aksamlar diliyorum ve öpüyorum..bye bye..

Baharcicegi hat gesagt…

Pogacalar yumusacik mis gibi olmus,yogurtla hic denmedim pogacayi tarifini aldim deneyecegim eline saglik canim.
pastanin kremasi schlagsahne,den yaptim ,tozunda katki maddeleri cok ,fazla kullanmiyorum tozunu.
Sevgiler

ezgi uğurlu hat gesagt…

YARENİM ZATEN POĞAÇAYA AYILIRIM AMA SEN YAPINCA DAHADA BİR GÜZEL GELDİ GÖZÜME.ELLERİNE SAGLIK CANIM BENİM YUMUŞ YUMUŞ ENFES BİR SEY OLMUŞ.
KOSKOCAMAN SEVGİLER

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

canım benim poğaçalara imrenmemek eldemi nasıl güzel kızarmış ve kabarmışlar puf puf olmuşlar ellerine sağlık canım sevgilerimle

Feyza Fidan hat gesagt…

Yarenim bayıldım poğaçalara..Belliki hakikaten pamukk gibiler...Becerikli gadınım benümm.Herbişeycik gözel çıkıyo elünden arkadaşımun...
Öpüyorumm...

TATLI DİYAR hat gesagt…

yarenim eline sağlık
tabii ayşe ablamın da
nefis bi görüntü
görüşmek üzere...

mutfaktayim hat gesagt…

poğaçalar ne de güzel görünüyor öyle. Pamuk gibi olduğu her halinden belli ellerine sağlık canımcım...

Özlem'den Sevgiler...

Dantelci hat gesagt…

CANIM SOBE CEVAPLARIN COK OLGUN VE AKLI BASINDA, BU KADAR GENC BIRINDEN BEKLEMEYEYEGIM OLGUNLUKTA, KUTLARIM SENI.
POGACALARINDA HR ZAMANKI GIBI NEFIS GORUNUYOR, HANI MMMM OLSADA SIMDI YESEK DEDIRTIYOR INSANA. SEVGILER

Fulya hat gesagt…

Bayıldım görüntülerine pofidik pofidik çok hoş görünüyorlar.

Damak Tadı hat gesagt…

Yaren'ciğim,çok nefis ve gerçektende pamuk gibi görnüyor poğaçaların.Olsada yesek diyordum şimdi..))Tam zamanı çay içiyorduk iş yerinde arkadaşlarla..)
Yanıtların çok samimiceydi..1.ciye şaşırmadım desem..))

Kocaman öpüyorum seni canım..
Sevgilerle

Anonym hat gesagt…

ellerine saglik canim
pogacalar harika gorunuyor pofuduk pofuduk...
cevaplarinda cok samimi
guzel bir hafta sonu dilerim

www.yenitadlar.blogcu.com

SevgiSeli40 hat gesagt…

canim

pogcalarin cok güzel olmuc pamuk gibi bir kactanesini aldim canim eline saglik

Yemek Atolyesi hat gesagt…

Poğacalar nefis nefis....

ikizlerinannesi hat gesagt…

yarenim yine sobelenmissin ben gibi
hayirli olsun canim pogacalarda pofuduk enfes gayveye hic getirmiyon emme anca eli bod gel dur birde ev sahibisin yani öptüm seker görüsürüz

kizilciksurubu hat gesagt…

Mmmmh,ne güzel pogaca bunlar böyleeee.Nefiss,nefiisssss,ellerine saglik tatlim.

disal hat gesagt…

şekerim harika olmuş...hem yoğurt hem süt hem su....

ellerine sağlık....
pufur pufur görünüyor....

pastacı cafe hat gesagt…

ilk önce şu pamuktan pamuk poğçalarımıza gelelim,sayfayı açar açmaz aman allahım ben hayatımda çok poğça yedim yaptım ama bunlar kadar parlak ve pufuduk olanını ne yaptım ne gördüm nede yedim istiyorum yani dolaylı yoldan:)ellerine sağlık canım yarenim,bu hayat dersleri de hoşuma gitti mantıklı ve bilgi dolu yazılar yazmışsın sağol yarenim:)kocaman öptüm seni ve oluşunu

HULYA hat gesagt…

Yaren'ciğim,
sobelerin arka arkaya gelmiş senin de.Poğaçaların ise yumyumuşacık duruyor.Ellerine sağlık canım.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

Muhteremle Afiyetle hat gesagt…

Canım,
Ellerine sağlık,pamuk poğaçalar,sahiden pamuk gibi olmuşlar.

ayca hat gesagt…

Sobeyi cevapladımmmm...

ayca hat gesagt…

Birde güzel bir tarif verdim, iyi hafta sonları diliyoruz...

ayselce hat gesagt…

pamuk pogaca hmmm :)) güzel güzel...

ellerine saglik...

yarencim sana pasta getirdim :))

pasta pogaca degismeye ne dersin hihi :))

sevgiyle kal,

aysel

zehra hat gesagt…

of super gorunuyor eller�n�ze sagl�k
............
mutlu sagl�kl� ho� bir hafta sonu diliyorum

meleginmarifetleri hat gesagt…

harika olmuş poğaçalar yaaa canım istedi valla ellerine sağlık öptüm canım bayy

Hatice hat gesagt…

canım poğaçalar nefis görünüyor, tarifte yağ göremedim, içinde yağ yokmu, unutuldu mu?
ellerine sağlık, güzel bir hafta diliyorum...
sevgiler...

birten hat gesagt…

pogacalar resimde bile ben pamugum diyorlar resmen:)))eline saglik...

Melek* hat gesagt…

çok güzel olmuş ellerine sağlık hazır gibi