Montag, Dezember 10, 2007

PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 7 / ELMALI PASTA



Bu aralar bir cok etkinlikler oluyor, bloglarda böyle faliyetler daha da canlilik getiriyor.Hem sayfalarimiza hemde mutfaklarimiza.Bu etkinliklerden etkilenip kendimi kaptirmis bulunuyorum arkadaslar:)) Sevgili arkadasimiz www.baharhabercisiyim.blogcu.com cay saati etkinligi 7 ye ev sahibligi yapiyor, bizleride güzel tariflerimizle davet ediyor.Bende bu daveti seve seve kabul ettim veeee bi dene elmali pasta yapmaya karar verdim. Iste tarif.

MALZEMELER

  • 125 gr. yag
  • 100 gr. seker
  • 1 paket vanilya
  • ceyrek cay kasigi tuz
  • 3 yumurta
  • 250 gr. un(1/3 nisasta olabilir)
  • 3 cay kasigi kabartma tozu
  • yaklasik 2 yemek kasigi süt
  • 7-8 tane elma (isteyen daha cok veya daha az elma kullanabilir)
  • tarcin
  • üzüm
  • putra sekeri

HAZIRLANISI

Yag, seker ve vanilya mikserle güzelce cirpilir. Sekerin iyice erimesi lazim. Daha sonra tuz eklenir ve yumurtalar sirayla karistirilir. Kabartma tozunu una karistirdiktan sonra yag karisiminin icine elenir. Un yag ile karistiktan sonra süt eklenir,hamurun kivamna göre de süt miktari degisebilir. Hamur cok sert olursa biraz daha süt koyabilirsiniz. Üzümlerde eklendikten sonra hamur islemi tamamdir. Pasta kalbi yaglanir ve hazirlanmis olan hamur icine dökülür, esit miktarda kaliba yayilir. Elmalar soyulur,cekirdekleri cikartilir ve dilimlenip tencerede kaynar suyun icinde biraz haslanir ve icine tarcin serpilir. Elmalarin parcalanmamasina dikat etmeniz gerekir, kivaminda ocaktan alin. Süzgece dökün ve hemen hamurun üzerine dizin. Burda püf noktasi elmalarin biraz islak olmasi.Fazlaca süzgecte bekletmeyin. Ben tarcini cok sevdigim icin elmalarin üzerine tekrar tarcin serpiyorum. Önceden isitilmis firinda 180°C de yaklasik 20-30 dak. pastamiz piser. Pasta pistikten sonra biraz sogutulur be putra sekeri serpilir. Soguduktan sonra servis yapilir.Afiyet olsun.


Kommentare:

inci hat gesagt…

CANIM ARKADAŞIM TARİFİN HARİKA OLMUŞ...ELLERİNE SAĞLIK....AMA ETKİNLİĞİN EV SAHİBİ ARKADAŞIMIZA ADINI TAM YAZMADIĞIN İÇİN SANA ULAŞAMAMIŞ:)SAYFASINDA SENİ ARAYAN BİR YAZI GÖRDÜM.... BEN DE ORAYA SENİN LİNKİNİ BIRAKTIM:))KOLAYLIKLAR DİLİYORUM CANIM.....

baharhabercisiyim hat gesagt…

selam canim,
sana ulasmakta zorlandim adres birakmamistin ama sagolsun inciceylan´in yardimiyle buldum seni;)))))) ilgine tesekkür ediyorum, tarifini aldim yayinda suan, ellerine saglik mmmmmmm

disal hat gesagt…

canom harika olmuş..güzel bir etkinlik tarifi...
bende seviyorum etkinlikleri...değişik tarifler görüyorum...

aşağıdaki kaseden bnimde var...çok seviyorum o kasemi....

görüşürüz canım...öptüüüm..

ikizlerinannesi hat gesagt…

canim
ellerine saglik bende cok yaparim bu pastayi ve tadina doyamam herkese tavsiye ediyorum yapin yarencimin pastasini pisman olmazsiniz diyorum sicacik sevgilerimi birakiyorum öptüm canim

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yarenimmmm canımmm bu neeeeee bide bana diosunnnn pess he valla pes:)))) ellerine sağlık şekercimmm pek güzel görünüyorrr hadeeee etkinlik için yapmışşşş canım istedi desene şuna eheheheh...yarasın arkadaşıma afiyetler olsun...sevgilerimle

Selin hat gesagt…

Canım benim,
Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Harika olmuş canım elmelı pastan.Bu etkinlikler sayesinde yeni tarifler öğreniyoruz ne güzel.Ellerine sağlık ....

MUTFAKISTAN hat gesagt…

nefis gorunuyor ellerine saglik canim

kitchensweetkitchen hat gesagt…

Çok süper görünüyor.Eline sağlık.Elmalı olur da kötü olur mu?:))

Kevser hat gesagt…

Yaren'cim, gercekten sana imreniyorum canim, her etkinlige nasil da yetisiyorsun? Tek kelimeyle harikasin ve bu pasta da aynen sanina yakismis. Ellerine saglik arkadasim.

Selamlar ve öptüm canim, bye bye..

Beyza hat gesagt…

Yaren'cim bu ne hız böyle. Maşallah diyelim nazar değmesin :) Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor pastan...Bu arada benim aklım hala su böreğinde :)
Seni linklerime eklemeyi unutmusum yeni farkettim.Hemen ekliyorum simdi:)
Sevgiler

duygu denizyılmaz polat hat gesagt…

yaren hanım ellerinize sağlıkk :)nefis görünüyor...
sevgiler...

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Merhabalar dün dolaştım sitenizi, su böreğini gördüm, ağzım sulandı,sütlaç harika, gerçi burdaki bütün tarifler harika ama hepsi bana zararlı şuan :( Ellerinize sağlıkkkk...

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yarennnnnnnnnnnnnnnnnn yeeaaavvvrımmmm bak gelürsem tenhada kıstırırım seni hemencecük veriver bana msn adresiniii yavrım ve sonrada diyeti eheheheh sen bana yorum bırak msn adresini ben onaylamam vallah billah....sadece bütün dünyaya veririm ehehehe alın bu adresi hackleyin derim ........recim istiyrımmmm recimmmmmmmmm.sen verde ben kendimi anca hazırlarımmm o recimee önce kendümü hazır hissetmem lazım dimi ama :))))

OZAY hat gesagt…

Yaren'ciğim ellerine sağlık canım.Benide lınklerine eklersen sevinirim canım.Ben ekledim bile.Sevgiler..

Aynur hat gesagt…

Merhaba

Elmali pasta ne guzelde olur.elinize saglik... Birde ben almanyada seker hamuru olmadigini duymusdum ama bilemiyorum Bulursan banada söle :))

www.aynurdantarifler.blogspot.com

tata hat gesagt…

Ellerine saglik Yaren. Bizde de cok begenilen bir pastadir bu.
Sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yarennnnnnnnnn ekledimmmm tostumu yedim seni bekliyorum gel hadeeeeee msne:)))

Hülya YILMAZ hat gesagt…

Sevgili Yaren,
pasta çok güzel duruyor. Elmaya da diyecek yok zaten. Kim yemez bunu???

one ben bir sey hat gesagt…

Yarencim,
Elmayı pastayı rahmetli anneciğim de çok güzel yapardı .Ben de çok severek yerdim.Anmış olduk böylelikle.Sizinki de harika lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle
NOT :Anne bloğumda kebap ve kerebiçi yayınladım .

ikizlerinannesi hat gesagt…

canim yorumu yanlislikla sütlaca yazdim resim icin oraya bak

ikizlerinannesi hat gesagt…

canim
msn adresin varsa bana yaz hem tanisalim arkadasligimiz ilerler hemde hallederiz korkma yayinlamam kayd eder silerim canim sevgiler öptüm

Yemek Atölyesi hat gesagt…

Merhaba Yaren,
Siteme yapmış olduğun hoş ziyaret için teşekkürler...
Siteni gezdim ve çok beğendim. Ben de Almanım ama Türkiyede yaşıyorum.
Tanışdığımıza memnun oldum... Nice tariflere...
www.yemekatolyesi.com

Betül hat gesagt…

Yaren'ciğim,

Elmaya ve elmadan yapılan herşeye bayılırım ben.
Ellerine sağlık.

Tijen hat gesagt…

Ellerine sağlık sevgili Yaren, pek severim ben de elmalı tatlıları, pastaları ya yapmayalı çok oldu.

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
Anneminkiziyim hat gesagt…

Selamlar, bayilirim elmali pastaya bu da tam bana göre olmus, ellerine saglik canim, sevgiler...
Not:Evet aynen o tarif ettigin benim dedigim pestil, varsa bu züngül tarifini denmelisin,,,

sarımutfak hat gesagt…

harika olmuş ellerine sağlık canım.
sevgilerimle

ayca2008 hat gesagt…

Çok nefis görünüyor..:))
Ellerinize sağlık..:))

DAMLA hat gesagt…

Merhaba Yaren,
gerçekten ikimizin de aynı anda elmalı kek tarifi yayınlaması hoş bir tesadüf olmuş. Ben elimdeki elmaları tüketmek için bu ara sürekli elmalı bişeyler yaptım.Ama neyse bitti:)
Tekrar beklerim...
Sevgiyle,

elmaşekeri hat gesagt…

Canim nefis görünüyor almali pasta ellerine saglik

Baharcicegi hat gesagt…

nerdeyse her hafta etkinlik oluyor artik,bazen yetisemiyorum hepsine.
ben önce zeytinyagli yemekler etkinligi icin yayinladim tarifimi,bir kac gün sonrada porselen demlik icin tarifimi ekleyecegim,elmali pastan mis gibi komustur tarcinli tarcinli,yanina sicacik bir bardak cayla iyi gider,eline saglik canim

ikizlerinannesi hat gesagt…

yarencim banner harika olmus kiz vallahi bayildim nasil yaptin sevgiler öptüm

Hatice hat gesagt…

nefis nefis, bayılırım elmalı tatlara,ellerine sağlık canım, bir dilim aldım gidiyorum:)

Damak Tadı hat gesagt…

Yarennnnnnnn,
Neler yapmışsın sen böyle tatlım.Benimde en çok sevdiğim pastalardan biridir elmalı pasta.
Hele görüntüsünden ne kadar enfes olduğu anlaşılıyor ve yine bu fotoyu da duvara asmak geldi içimden..)Düşünsene, her hafta mutfak duvarında değişen fotolar..Harika olurdu bence..))

Kocaman öpüyorum seni tatlım.

Sevgilerlel

Yaren hat gesagt…

Incicim hosgeldin,yardimin icin cok tesekürler,beni kesvettin :))
Sevgilrimi gönderdim canim sagol.

Bahar habercisi hosgeldin,ah canim senide zahmete soktum,artik bir daha böyle etkinliklere katilirsam ekstra adres birkacam canim,buda bana ders olsun.Sana kolay gelsin diyorum.Ziyaretin icin cok tesekürler arkadasim.

Disalcim hosgeldiin,ayni kasenden olmasina sevindim cünkü biz o zaman kase kardesi oluyoruz:))) Kase kardesim benim;)Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.Bende öptüm canikom.

Aysecim hosgeldin,yardinmin icin cok tesekürler,sayfamida begendigine cok sevindim canim:)) biraz fotoshop biliyorum,öylece yaptim iste.Imaj degitirdim.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim beniim.

Gönülcüm hosgeldin canim,haklisin valla ne deyim.Amma bende bi dasnan 2 kus vurim dedim fakat sen beni yakaladin:)))Ziyaretin icin ve de yorumun icin cooook tesekürler arkadasim benim.

Selincim hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.

Gönülcüm(Gönülce lezzetler) hosgeldin,ikitane Gönül oldugu icin karsimasin isminiz.Her ne kadar iki Gönül bir olunca samanli seyran olur densede, bura icin gecerli degil o ata sözü,bosuna güvenmeyin hahahahha;)Haklisin canim ,hem yeni arkadaslari kesvediyoruz hem güzel tarifleri.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.

Mutfakistan hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Kitchensweetkitchen hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Kevsercim hosgeldin,evet canim ben cok sevdim bu etkinlikleri,atik hep kadilcam ,negüzel :))ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,bende öpüm canim.Sevgiler.

Beyzacim hosgeldin hemserim,sorma canim bu aralar cok hizliyim:)Beni linklerine ekledigin icin cok tesekürler bende seni ekledim canim.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Duygu deniz yilmaz polat hosgeldiniz,ziyaretiniz ve yorumunuz icin cok tesekürler.

Ugurböcegimle afiyetle hosgeldin,bende bloglari gezinirken acikirim:).Insal. zararli olmayacak zaman geldiginde afyetle tadarsin bu lezzetleri.ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Ozaycim hosgeldin canim,cok tesekürler link icin bende seni ekledim,güzel tariflerle bulusmak dilegiyle.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Aynurcum hosgeldin canim,evet bende bulamadim ama gecen tv de seker hamurlu pasta hediye edildi bir porgramda .Demekki var ,burda motiv kuchen diyorlar.Arastirmadayim,bulursam söylerim canim:))

Tata hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Hülya yilmaz hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

One ben bir sey,hosgelin canim.Annelerin elinden bir baska oluyor yaa.Nur icinde yatsin annen canim.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Yemek atolyesi hosgeldin,öncelikle ne kadar güzel türkce bildigini söylemem lazim,vallahi benden daha iyi biliyorsun:),tebrikler.Bende tanistigimiza menmun oldum,güzel tariflerle bulusmak dilegiyle.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Betülcüm hosgeldin,bende cok severim elmali lezzetleri,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.

Tijencim hosgeldin,ara sira olunca daha lezzetli olur :)ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.

Aysecim hosgelin,bu elmali pasta yani ben yaptim diye demiyorum ama elmalarin haslanmasi cok güzel lezzet katiyor.Baska türlüsü biraz kati geliyor bana .Ama sunda varki cok nefis elma pasta cesitleri var.Pestili aldigimda insal denicem,cünkü cok farkli bir sey.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Sari muftak hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Aycacim hosgelin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim benim.

Damlacim hosgeldin,bizde hernedense meyve fazla yenmiyor.Bende meyve tabagindaki elmalari tüketmeye calistim:)gercekten güzel bir tesadüf.Ikimizinde ellerine saglik :))Görüsmek üzere,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Elma sekeri hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.

Baharcim hosgeldin,sorma canim amma cok etkinlik oluyor.Ama iyi de oluyor sanal senliklerimiz var ne güzel:))bende daha zeytinyagli etkinlik icin hazirlamam lazim.Sen ne güzel hazirlamisin.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler.

Haticecim hosgeldin,afiyet olsun canim:))ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler canim.

Gül hosgeldin canim,vallah bu iltifatlarinla kendimi resim sanatcisi sancam:)))Icinden duvara asmak geliyorsa as Gülcüm ,sayende bende ünlenirim hahahah;) Canikom ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,sevgilerimi gönderdim ve öptüm hayatim.

Aynur hat gesagt…

tamam haber bekliyoruz unutma :))

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Firuze&Saniye hat gesagt…

en sevdiğim pastalardan biridir,elma zaten favori meyvem olduğu için tartlarını pastaların ı sık sık yaparım ellerine sağlık yarencim bunuda deniycem...