Mittwoch, Dezember 12, 2007

Tuzlu kurabiye

Bu tarifi bir alman arkadasimdan almistim. Kendisi ic harcini kendi damak zevklerine göre hazirlamisti.Ama bu lezzetin ismini unuttum,yani yarisini biliyorum"schnecke li" birseydi :)). Aman ne önemi var sanki. Ben ona kendim isim koydum.Beyaz peynirli yaptim,ama ispanakli,kiymali,patatesli ve sucuklu da yapilabilir,cokta lezzetli oluyor.Malzemelerin
ölcüsünü yazmadim cünkü miktar istege göre degisebilir.Kimi cok peynirli kimi az,yada cok hamur yapmak isteyen olabilir diye.

MALZEMELER

  • yumurta sarisi
  • 1 yumurta (ic harci icin)
  • beyaz peynir
  • maydanoz
  • zeytin
  • maya
  • siviyag
  • sut/su
  • 1 tatli kasigi tuz
  • bir cay kasigi kadar toz seker
  • aldigi kadar un

HAZIRLANISI

Un derin bir kabin icine elenir ve icine yas maya,tu,seker konar ilik su ile yogrulur,biraz sivi yagda eklenir.Güzelce yogurduktan sonra nemli bir örtü üzerine atilir ve bir müdet dinlendirilir.Aslinda biraz aceleci oldugum icin sicak su dolu olan bir kabin üzerine hamur kapini koyarim:) daha hizli olsun diye. Hamur dinlenirken diyer yanda baska bir kabin icine beyaz peynir, kiyilmis maydanoz, cekirdekleri cikmis zeytin (isteyen pul biberide koyabilir) bir yumurta ve cok az sivi yag ile karistirilir. Hamur mayasina gelmis ise, hamur miktarina göre büyük bezeler bölünür.Unlu tezgahin üzerinde merdaneyle hamurlar acilir. Ne ince nede kalin olmasi gerekiyor. Acilan hamurlarin icine peynir harci serilir ve rulo seklinde hamur sarilir. Cok dikkatlice hamurlar bicakla yaklasim 2-2,5cm genisliginde kesilir. Kesilen parcalar tepsiye dizilir.Tepside firin kagidi olmasi gerekir.Üzerine yumurta sarisi sürülür ve firina konur. Kizardiktan sonra firindan alinir ve sicak servis yapilir afyet olsun.

Kommentare:

BETÜL hat gesagt…

yarenciim
ne şık kurabiye bunlar böyle ellerine sağlık cnm sevgiler....

Betül hat gesagt…

Yaren'ciğim,

Ellerine sağlık, mis gibi kokmuştur ortalık.
Sevgilerimle.

SevgiSeli40 hat gesagt…

cok degisik bir kurabiye olmus canim eline saglik sayfan cok güzel olmus,sevgiler

MİNELİ hat gesagt…

Yarenciğim ellerine sağlık çok harika olmuşlar valla yemekte yemedim ya çok güzel geldi, tekrar ellerine sağlık sevgiler,imle.

Feyhan Sönmez hat gesagt…

Yakında doğum günü kutlamamız olacak. Bu harika görüntüsü olan tarifinizi mutlaka deneyeceğim. Sevgiler..

yesildomates hat gesagt…

yarenciğim..çok değişik ve bir okadar leziz kurabiyeler olmuş..ellerine sağlık..öptüm..sevgiyle kal...

Dilekk hat gesagt…

kurabiyelerin tadını bilemem ama görüntü harika ilk fırsatta deneyeceğim ellerine sağlık.

ayca2008 hat gesagt…

Ne kadar da değişik bir tarif, sunum şeklinizde harika :))
Bu tarifinizide aldım, kısa zamanda deneyeceğim..)) Ellerinize sağlık...

Bir Hoş Seda imiş... hat gesagt…

Çok güzel ve lezzetli görünüyorlar.Ellerinize sağlık

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

ahahah canim ne yaptin sen yaa oldum vallahi cok nefis olmus bu kurabiyeler ben birtanesini aliyorum canimyaa.
opuyorum sevgilerimide biraktimm.

pastacirapunsel hat gesagt…

Yaren'cim, ellerine sağlık, canımı çektirdin vallahi:))
Sevgiler.............

nino hat gesagt…

ellerine saglik canimcim ne guzeller

sevimin sayfasi hat gesagt…

cok güzel olmus
benim büyük oglan cok sever bu schneckeleri
ellerine saglik

Zehra hat gesagt…

Yarencim...

Cok leziz gözüküyorlar.Ellerine saglik.

Zehra

http://mutfaktayim.blogcu.com hat gesagt…

Merhaba,

Tarifiniz çok güzel ellerinize sağlık bayıldım. Mutlaka deneyeceğim. Banada beklerim.

Özlem'den Sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

yarencim nefis görünüyor kurabiyelerin ellerine sağlık canım sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

tuzlu kurabiyeler elmalı pastalar tam çayın yanında yenecek nefis lezzetler hepsi birbirinden güzel çaya geliyorum canım ellerine sağlık sevgiler

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, nefis olmus.

Sevgiler

M.AKIN hat gesagt…

ne güzel kurabiyeler böyle ellerin dert görmesin

Evcilik Lezzetler hat gesagt…

Immm çok şık tuzlular bunlar
Ellerine sağlık :))

OZAY hat gesagt…

Sevgili Yaren'ciğim ellerine sağlık .Kucak dolusu sevgiler.

melisa hat gesagt…

yaren pekbi güzel olmuş ellerine sağlık
linklerime ekledim

Tabakta Lezzetler... hat gesagt…

Tariflerin çok güzelmiş ellerine sağlık.
Sevgiler...

Beyhan hat gesagt…

Sevgili Yaren;
Görüntü harika,tadı da eminim güzeldir.Ellerine sağlık.

Selin hat gesagt…

Canım benim,
Ellerine sağlık tatlişim. Çok güzel olmuş. Bu aralar ben pek yemek yapamayacağım. Ama sizin gibi sıcak dostlarım varken ben hiç aç kalmam :)) Sevgilerimle...

canimu hat gesagt…

Merhaba Yaren

kurabiyeler cok güzel görünüyor
Bugün misafir gelecek
deneyelim bakalım : )
sevgiler
ISil

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

yarenimmm bebeğimmm yavrımmmm ne güzel bunlar böyleee hangi arada yaptınnn ellerine sağlıkkk hani benim hakkımmmm sen benim payıma düşeni ver gerisini ben alırım:))) sevgilerimle

kitchensweetkitchen hat gesagt…

Çok güzel görünüyorlar.Alman kadınlar da Türk kadınları gibi becerikli heralde.

sarımutfak hat gesagt…

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.
sevgilerimle

birten hat gesagt…

cok güzel ellerine saglik..cokda pratik..tek tek yapmaktansa böyle acip ic harci koyup kesmek gercekten zaman kazandiriyor..bu tuzlu schnecke;))

Tugce hat gesagt…

Ellerinize sağlık..şimdi olsada tadına baksam..:))

Muhteremle Afiyetle hat gesagt…

Merhaba Yaren,
Ellerine sağlık,bu tuzlu rulo kurabiyeler nefis görünüyor.
Renkleri de çok güzel olmuş,kahvaltıya da çok yakışır.

zerrin - misss hat gesagt…

Sevgili Yaren,

ne hoş bir tarif bu böyle..

Ellerinize sağlık.

Böyle lezzetli birşeyde isme gerek yok :)

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Yaren hat gesagt…

Betülcüm hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Betülcüm hosgeldin,evet güzel aromasi vardi vallahi:))Lezzeti sadece mide degil kulak,burun,göz de tadar demi yanii.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Sevgiseli hosgeldin,sayfamin yenilendigini kesvettigin icin cok tesekürler.Begendigine cok sevindim canim :)Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Mineli hosgeldin canim,aslinda acken hic blog gezmemek lazim,görünce insan daha cok acikiyoooor:)))) bende öyle oluyorda.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Feyhan Sönmez hosgeldiniz,simdiden afyet olsun diyorum canim.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Yesil domates hosgeldin canim,begenmene sevindim.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim,bende seni öptüüüm.

Dilekcim hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Aycacim hosgeldin canim,begenmene sevindim,simdiden afyet olsun tadanlar.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Bir hos seda imis hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.


Özgül ablacim hosgelin canim,afiyet olsun:)))Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Pastaci rapunsel hosgeldin,yakin olsaydikta ikram edebilseydik canim yaa:( ,Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Ninocum hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.


Sevimin sayfasi hosgeldin,bu schneckerin ne iyi cesit cesitleri olmasi.Ben pudinglisin en cok seviyorum mmm.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.


Zehracim hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.


Mutfaktayim hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,birazdan ziyaretine gelcem canim,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Serapcaim hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Gül ablacim hosgeldin,elbette buyur gelcanim,her zaman beklerim:)),ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Aybikecim hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

M.Akin hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Evcilik lezzetler hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Ozaycim hosgeldin canim,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,bir kucak dolusu sevgide ben den sana gelsin canim :)iyi hafta sonu diliyorum canim.

Melisa hosgeldin canim,linklerine ekledgin icinte cok tesekürler :)ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Tabakta lezzetler hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Beyhancim hosgeldin,evet tadida güzeldi:),ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Selincim hosgeldin canim,sen merak etme biz senin yerine yaparuk,sen kendine dikkat et yeter.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim,öptüüüm.

Canimu hosgeldin,deniceksen güzel haberlerini bekliyoruuum ;)),ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Gönüül kizz sen ne diyoon,ben bunu dün yapmadim yaptikalrimi arsivliyorum,sirayla yayinliyoruuum.Benide ektin ayrica dün gece agac misali,ama cok gecerli bir maseretin varmis hadi neyseee:))))vay bee hem payina düseni hemde gerisini istiyon elmi,hepsi senin ossun bebeek.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim,öpüldün canim bilesin.

Kitchensweetkitchen hosgeldin canim,onarinda marifetlileri var,ama daha cok tatlili marifetleri cok ama bizim kadinlarimiz gibi olamazlar bence.Bizim mutfagimizda hazirlananlar daha zor oluyor.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Sari mutfak hosgeldin,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Birten hosgeldin canim,evet böyle daha partik bu tuzlu schneckeler ;),ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Tugce hosgeldin,bu internetin canlisida olsa istedigimizi istedigimiz zaman icinden alabilsek ne iyi olur demi,bakalim belki o günler de gelir:),ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Muhteremcim hosgeldin canim,haklisin kahvaltida hazirlanan yiyeceklerle hazirlaniyor.Ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

Zerrincim hosgeldin canim,dogru isimden önce lezzet gelir hehehe önce lezzet!;) ,ziyaretin ve yorumun icin cok tesekürler,iyi hafta sonu diliyorum canim.

thesuuur hat gesagt…

Canim,ellerine saglik.Tuzlu tariflere bayilirim.
Güzel bir pazar gecirmen dilegiyle sevgiler..