Dienstag, Oktober 23, 2007

Besamel soslu makarna


MALZEMELER
  • Cubuk makarna (irilerinden/makaroni)
  • Kiyma
  • sogan
  • salca
  • yesil biber
  • tuz
  • pul biber
  • reyhan
  • sarimsak
  • sucuk
  • kasar peyniri (rendelenmis)
  • Besamel sos:
  • 2 su bardagi süt
  • 1/2 su bardagi un
  • 2 yemek kasigi yag
  • kara biber
  • sarimsak tozu
  • kirmizi biber veya pul biber

HAZRILANISI

Makarnalar tuzlu suda haslanirken,kiyma tavada pisirilir,sivi yag eklenir sonra sogan ve yesil biber.Ardindan salca ve baharatlar eklendikten sonra az su konarak pisirilir yaklasik 10 dak..Makarnalar olduktan sonra süzülür ve kiymali sosla karistirilip tepsiye serilir.Diyer yandan besamel sosu hazirlamak icin yag tavaya konur,eridikten sonra un eklenir ve pembelesinceye kadar pisirilir.Süt un karisimin icine azar azar karistirarak eklenir sonra baharatlar konur,muhallebi kivamina gelince ocaktan alinir.Besamel sosu tepsideki makarnanin her tarafina dagilacak sekilde dökülür ve kasar peyniri serpilir.En üste sucuk konur ve isinmis firinda 190°C de üzeri kizarincaya kadar piser.Pistikten sonra sicak servis yapilabilir.Afiyet olsun

17 Kommentare:

Betül hat gesagt…

merhaba arkadaşım ne güzel bir makarna tarifi böyle denemek lazım ellerine sağlık segilerimi bıraktım:)

Ferkay hat gesagt…

makarnaya bayılırım hele ki soslu ve fırınlanmışı harika ellerine sağlık

Damak Tadı hat gesagt…

Yaren'ciğim,
Ayyy,ben önce makarnayı tablo sandım dermişim..))Çaktırma ama tam sanıyordum ki başlığı gördüm ve bozuntuya vermeden yorumumu yazıyorum..)))Çok hoşsun canım..))
Ellerine sağlık,afiyetler olsun tatlım.

Sevgilerle

Yaren hat gesagt…

Sevgili Betül ziyaretin icin cok tesekürler,bende sana sevgilierimi gönderiyorum;)

Segili Ferkay ablacim bizde ailece makarnaya bayiliriz bizde her hafta cesit cesit makarna piser.Ziyaretin icin cok tesekürler.

Sevgili Gülcüm, ilahi beni cok güldürdün :)))))) Ziyaretin icin cok tesekürler.

MUTFAKISTAN hat gesagt…

cok guzel gorunuyor tadi nefis olmali ellerine saglik

Kevser - Elda'nin Annesi hat gesagt…

Selam Yaren, besamel soslu makarnaya bende bayilirim, harika olmus canim ellerine saglik. Gida boyasini sormussun, ben Schwartau markasindan aldim, bir kücük kutunun icerisinde 4 tane tüp gida boyasi var (kirmizi, sari, yesil ve maviydi galiba). Ben bu paketi burda Kaufland'dan aldim, ama eminim real,- veya diger büyük süpermarketlerin reyonlarindada vardir, zaten simdi Noel zamani geliyor onun icin heryer böyle seylerle senlenecek önümüzdeki zaman. Yardimci olabilmisimdir insallah, hadi ben kactim ve kocaman öpüyorum arkadasim, hoscakal..

~Semra Mutfakta~ hat gesagt…

yaren cim eminim çok lezzetlidir.beşamel ve makarna tombikmi oluruz bunu yerken bilmem ama çok zevk alırız o kesin:)

Selma Alkan hat gesagt…

Sevgili Yaren abla oldumu simdi resime baktim aciktim nefis gorunuyor zaten icinde sucuk olurda tadi guzel olmazmi..ellerine saglik..sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

slm:)
makarna nefis görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler

TWIGY hat gesagt…

Yarencim ellerine sağlık çok güzel gözüküyor eminim tadıda öyledir bende makarnaya bayılırım ama hazır beşamel sos denedim pek güzel olmadı seninkini deniycem en kısa zamanda ..
Sevgiyle Kal

NiNo hat gesagt…

canimmm ellerine sglik opuldun

Aybike Ceylan hat gesagt…

Yaren'cigim,
Ellerine sgalik, harika mi harika bir makarna olmus.
Sevgiler

Leziz Sofralar hat gesagt…

Yaren'cim marnanin her cesidi güzel ama firinda dahada güzel oluyor canim ellerine saglik nefis bir görüntü,sevgiler...

keskinli hat gesagt…

harika olmus ellerine saglik cocuklar bayilir buna denemek lazim sevgiler

muko hat gesagt…

Harika görünüğyorr ellerine sağlıkkkkkkkkkkkk canım.
Tarifi okuduktan sonra bir koşu buzluğa koştum kıyma kalmışmı diyee evett varmışş bu akşam deniyorumm çok güzel görünüyorrrrr:)

muko hat gesagt…

Denedimmmmmmmmmmmm çok güzel olduuuuuuuu :)
Eşim ilk yaptığım yemekleri yemez di illa bir kulp bulurduu ama makarnayı çok sevdi:)

Mutfak Havlusu hat gesagt…

öncelikle fotoğraflar güzel ama sunuş şeklide(çerçeve şekli)çok çok güzel.
ee birde beşamel soslu makarna nefis bir yiyecek ortaya en güzelinden çıkar görüntü haliyle,tebrikler.
sevgiler...