Montag, Oktober 29, 2007

MERT ANA OKULUNA BASLADI VE KÖSTEBEK PASTA

Mert ve arkadasi Sofiya


Oglum Mert ana okuluna basladi.Okula baslamasinin serefine onun en cok sevdigi pastayi yaptim.Köstebek pastayi cok sever.Gittigi gün hemen kendine arkadas bulmus.Her zaman beraber oynuyorlar,bende sevindim yalniz kalmamis olduguna.Diyer cocuklar yas olarak kendisinden büyükler ve daha önce okula baslamislar.Tedirgin oldum yalniz kalacak,belki hemen uyum saglayamayacak diye ama böyle oluncada icim rahatladi. Sabah okula zorla götürüyorum ama eve de zorla getiriyorum,bir düzen gelir herhalde bu duruma :) .Okulun ilk kapisindan girdigi günkü ve arkadasiyla olan resmini sizlerle paylasmak istedim.




Oyarak cikartilan kirintilar ufalanarak kremanin üzerine dökülür.

Kenarindan 1 cm birakarak kasikla ici oyulur.
MALZEMELER
  • 5 yumurta
  • 150 gr. yag
  • 200 gr. seker
  • 2 paket vanilya
  • 100 gr. un
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 100 gr. cikolata (tam olarak adini bilmiyorum,mercimek büyüklügünde)
  • 3 muz
  • 600 ml krem santi
  • 1 paket krema sertlestirici
  • 1 cay kasigi putra sekeri
  • 3 yemek kasigi toz seker


HAZIRLANISI

Yag,seker ve vanilya mikserle bir guzel cirpilir. Yumurtanin sarisi ayrilir ve teker teker karistirilarak eklenir.Un elenir ve kabartma tozu ile karisimin icine konur. Yumurtanin beyazi da cirpilir oda hamura eklenir. Pasta kalibi yaglanir ve hamur icine dökülür esit miktarda hertarafa yayilir.Önceden isitilmis firinda 160 °C de 35-40 dak. pisirilir.Pistikten sonra firindan alinir ve kenarindan 1 cm pirakarak kasikla ici oyulur.Oyulan yere muzlar uzunlamasina ikiye bölünerek yerlestirilir.Önceden hazirlanmis kremsanti icine putra sekeri, 3 yemek kasigi seker,cikolata taneleri ve krema sertlestirici eklenmis karisimi muzlarin üzerine döküp, üst tarafi yuvarlak bir sekil verilir.Oyulmus hamur icini ufalayarak kremanin üzeri kapanir.Buzdolapta 2 saat dinlendikten sonra servis yapilabilir.Afiyet olsun.






















19 Kommentare:

TWIGY hat gesagt…

Yarencim hayırlı olsun oğlun için canım oğluna bayıldım Allah analı babalı büyütsün çok şeker ...Köstebek pasta için denecek söz bulamıyorum muhteşem ellerine sağlık..
Sevgiyle kal

Selin hat gesagt…

Yarencim,
Oğlun çok şeker :)) Pastan da bir harika. Olsa da yesek valla :)) Ellerine sağlık. Sevgiyle kal...

aslı varmış, aslı yokmuş hat gesagt…

Sevgili Yaren Pastan çok nefis olmuş ben de ilk yediğimde bayılmıştım köstebek pastaya. Oğlun da çok şirin maşallah. Ömür boyu başarılı bir hayat dilerim. Sevgiler...

ab-ı hayat hat gesagt…

Merhaba Yaren,

Ellerine sağlık pasta çok güzel görünüyor.Allah bağışlasın oğlunu sana ve sevdiklerinize,tüm yaşamı güzelliklerle dolu olsun.


sevgiyle kal...

Elara Kübra hat gesagt…

Yenge ben Kübra mertin okula baslamasina cok sevidndim allah tamimini erdirsin.Pastanin görünüsüde cok güzel tadida öyledir eminim :)

NiNo hat gesagt…

canim maasallah oglusuna bakalim ben gonderebilecekmiyim :) ellerine saglik bu arada sevgiler

muko hat gesagt…

Oy oyyy ne kadar yakışılı bir oğlun varmış Yaren:)
Allah'ım bağışlasınn hep güzel günlerini görürsün inşalalh..
Pasta ise tek kelime ile muhteşemmmmm:)
Ellerine sağlık canım..

keskinli hat gesagt…

YARENCIM
CANIM OGLINA BASLADIGI ÖGRENIM HAYATINDA SONSUZ BASARILAR DILERIM ALLAH SIZE BAGISLASIN COK TATLI MASALLAH PASTAYA BENIMKILERDE BAYILIR ELLERINE SAGLIK TEK KELIMEYLE HARIKA ÖPTÜM

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

selamlar Pasta nefis görünüyor ellerinize sağlık .Oğlunuzda maşallah çok şirinmiş...

Tuhfe hat gesagt…

Hayirli ugurlu olsun. Basarilar dilerim.

Sevgiler.

Calimero Mutfakta hat gesagt…

Yaren cim hayirli olsun.. okul hayati basladi demekki mert in.. :) sevgilerle..

fidaneli hat gesagt…

benım de kızım bu yıl anasınıfına basladı yarencım.. heyecanını cok ıyı anlıyorum.. tebrıkler pasta da cok guzel duruyor.. bır de su kremsantı ıle aramız duzelse:))

sevgıler
fıdan

Hesna hat gesagt…

Yarenciğim Mert çok tatlı öpüyorum onu. Hayırlı uğurlu olsun anaokuluda.
Pastanda harika eline sağlık.

Hesna

gülriz hat gesagt…

Yarenciğim ne kadar tatlı bir oğlun var öyle. Okul hayatı hayırlı olsun yakışıklının, umarım seni hiç üzmeden tamamlar okul hayatını... Arkadaşı da çok tatlı birşey, koparıveresim geldi yanaklarını :) Pasta da çok güzel görünüyor, ellerine sağlık; insan bu pasta için tekrar okula bile başlar :)))))) Kocaman sevgiler

~Semra Mutfakta~ hat gesagt…

Yaren'cim allah kolaylık versin okul yaşantın başladı demek hayatın da yeni bir dönem başladı demektir.inşallah oğlun sana sıkıntısız bir okul çağı tattırır.ellerine sağlık cnm.

Bir Anne hat gesagt…

Oglun da, arkadasi da, pastan da cok guzel:) Hepsine masallah...

Betül hat gesagt…

merhabalar canım
mert'in okulu hayırlı olsun umarım tüm öğrencilik hayatı boyunca çok başarıluı olur. köstebek pasta hımmm çok severim ellerine sağlık..

Damak Tadı hat gesagt…

Yaren'ciğim hayırlı olsun Mert'in okulu canım.Pastan yine harikulade olmuş bilesin..Ayyy,ben yine bunu da tablo sandım iyi mi..))Unutuyorum hep..((

Sevgiyle kal tatlım..

Unknown hat gesagt…

Yarencim, Mert için hayırlı uğurlu olsun diyorum. Ayrıca pastada çok güzel olmuş, ellerine sağlık.